על רקע המשברים החריפים בקואליציה וכשבחוץ מתקיימת הפגנת מחאה של מפוני עמונה ותומכיהם, התכנסו היום (שלישי) חברי הקואליציה לגיבושון במלון רמאדה על שפת הים בגבעת אולגה. המפגש התקיים כשעות לאחר חילופי הדברים הקשים בין שר הביטחון אביגדור ליברמן ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. ליברמן נעדר מהאירוע ובנט לעומת זה הגיע לגיבושון. השניים היו אמורים לשבת סביב אותו השולחן.

ראש הממשלה המשיך לתקוף את תאגיד השידור הציבורי החדש שנמצא בהקמה ואמר: "בתקשורת לא תשמעו על ההישגים. מה שתשמעו זה שישראל מקום רע. יש שם סיפורים מוזרים בתקשורת, כמו עובדת בתאגיד שמהללת מחבל על חשבון משלם המיסים. אני נושא באחריות על ההחלטה השגויה על התאגיד ורצינו לתקן. אני אומר את זה למפגיני רשות השידור. גם שגיאות אפשר לתקן.  אני אומר לידידי משה – בוא נתקן. לא מאוחר מדי לתקן. צריך לקחת הפוגה של חצי שנה.  זה ראוי וזה הכרחי. ואת זה צחי מבין ומחר יגיש הצעת חוק שמאזנת את התקשורת. עם ישראל מייחל  לזה. היום כשאתה פותח טלויזיה חוץ מזה שאתה רואה את ביטן אתה רואה שמאל ושמאל".

במשרד האוצר אמרו בתגובה לדברי רה"מ כי "נתניהו ממשיך לשחק ברגשות עובדי רשות השידור. הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".
 
לבאי הגיבושון המתין כיבוד, אוכל ושתייה בשפע, הכל ברמת גלאט כושר. המוסיקה שהתנגנה הייתה שירים בלופ של הזמר חנן בן ארי כולל "רצינו לשיר", “תותים", “בינתיים כן", וגם "אמא אם הייתי יכול" על פינוי גוש קטיף. הקטע האמנותי כלל גם סרטון שבו שלחו כמה עיתונאים את ברכתם לקואליציה. "כל השנה עיתונאים תוקפים אותנו אבל הפעם שאלנו עיתונאים אם הם יכולים לפרגן", הקדים ואמר יו"ר הקואליציה ביטן ואחר כך הוסיף: “עד שנתנו לעיתונאים לדבר חופשי לא היה להם מה להגיד. מה תגידו על זה?”.
 

נתניהו, שהגיע באיחור, הושב בשולחן הכבוד כשסביבו הסבו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שר האוצר משה כחלון, שר החינוך נפתלי בנט, שר הבריאות יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני. עם כניסתו הושמע השיר "אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים". בשלב הברכות בירך כחלון את "חתן האירוע דוד ביטן", שהשיב: “תודה רבה לשר האוצר אבל בסוף אין צ’ק", לקול צחוקם של הנוכחים.

השולחן של ליברמן ובנט באירוע

ביטן התחייב כי נתניהו יכהן עוד שנים רבות ואמר כי הסופר אלבר קאמי כתב "אל  תלך לפני תלך לצידי" אך מיד הודה כי הוא לא באמת מכיר את קאמי אלא הדובר שלו כתב את הדברים. “אני קראתי ספר, אולי לפני עשר שנים", התוודה. השר אריה דרעי אמר כי הוא שומע לאחרונה נעימות לא נעימות כלשונו אך הוסיף: "טוב שיש את הגיבוש הזה. לא תהיה ממשלה יותר טובה מזו וגם לא יהיו שינויים גדולים אחרי הבחירות אז חבל. בואו נעשה מאמצים גדולים".
 
אחר כך הזמין ביטן את נפתלי בנט לשאת דברים ואמר: “אתה מרגיש טוב כי כבר חמש דקות לא הזכרת את עמונה". בנט השיב: "כל מוצאי שבת אני לובש שכפ"ץ כדי לשמוע מה ביטן אמר בשבתרבות".

הכיבוד מצוין. הערב בגיבושון של הקואליציה

 
ואז הגיע תורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "אני צריך להתייחס לשתי קבוצות שהפגינו פה: עמונה - אני הבטחתי הבטחה ואני אקיים אותה. בהמשך אתייחס לעובדי רשות השידור שהפגינו". 
  
יו"ר סיעת כולנו הגיב בציוץ על דבריו של נתניהו בנושא התאגיד ואמר: "נתניהו כמה מביך. נתניהו שלא היה אכפת לו לשנייה מרשות השידור ועובדיה שנים, עושה עכשיו ספין נוסף על גב העובדים בערב גיבוש הקואליציה. 


במשרד האוצר אמרו בתגובה: נתניהו ממשיך לשחק ברגשות עובדי רשות השידור. הוא כנראה שכח מי קרא להם חמסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".