המשבר בקואליציה: שר האוצר משה כחלון התייחס היום (חמישי) בכנס שנערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב, אותו הנחו העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז ליחסים המתוחים בינו לבין רה"מ על רקע פתיחת תאגיד השידור הציבורי. "איך אומרים החבר'ה, ביבי וכחלון כבר לא", אמר שר האוצר בהומור. עם זאת, בסביבת נתניהו וכחלון מורידים את גובה הלהבות ומדגישים: אף אחד לא רוצה בחירות.



משבר סביב ההקמה. משרדי התאגיד. צילום: אבשלום ששוני
משבר סביב ההקמה. משרדי התאגיד. צילום: אבשלום ששוני



אתמול הפתיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנאום שנשא בערב גיבוש קואליציוני, במהלכו קרא לשר האוצר משה כחלון להצטרף אליו בניסיון הדחייה של פירוק רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי. בנאומו אמר נתניהו כי "לא מאוחר לתקן ההחלטה השגויה של התאגיד", ולאחר מכן נמסר ממשרד האוצר בתגובה כי "נתניהו ממשיך לשחק ברגשות עובדי רשות השידור. הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שנכחה גם היא באירוע, התייחסה הבוקר בשיחה עם אילה חסון ב-103FM לדברים וטענה כי לא מדובר במשבר פוליטי. לדבריה, לפני נאומו של השר כחלון ציינו כי עליו לעזוב את האירוע מוקדם מהצפוי, ונאומו של נתניהו לא היה הסיבה לעזיבתו. "אני לא יודעת מי מדבר בשמו של שר האוצר אבל צריך להרגיע את כל החייטים ואת כל מי שמנסה לתפור מהלך שלא קיים. אני לא חושבת שיש למישהו בקואליציה אינטרס ללכת לבחירות".