סערת ה"גן המזרחי"? בתום ישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה היום (חמישי) שאל שר האוצר משה כחלון את ראש הממשלה, בנימין נתניהו מדוע ביקש אתמול לדחות את הקמת תאגיד השידור אחרי שהשניים סיכמו על עלייתו לאוויר. נתניהו השיב לכחלון: "קפץ לי הגן המזרחי", כך דווח בחדשות 2.



לאחר הישיבה בה הוחלט שהתאגיד יקום ב-30 לאפריל, עלתה ביקורת על דבריו של רה"מ. חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) אמר כי "נתניהו משתמש בתורת הגזע כדי לתרץ את הטירוף, אלף ועדות ביטון לא יתקנו את העוול שהוא עושה למזרחים"



חסון תקף את נתניהו והוסיף: "שנתיים עברו מאז שהליכוד ניצח בבחירות, שנתיים מאז שנתניהו, רגב, חזן ומי לא אכלו לנו את הראש על הדברים של גרבוז ופתאום נתניהו מספר שיש גן מזרחי שגורם להפכפכות. האם עברנו מתורת השבטים לתורת הגנים? מתבייש בראש הממשלה שלי שזה מה שהוא חושב עלינו, זה מה שהוא חושב על חלק גדול מאזרחי ישראל ומתבייש עוד יותר בחבורת האפסים שמקיפה את נתניהו ושותקת על התבטאות מפלגת כזו".



המטה למאבק בגזענות מסר בתגובה כי "האמירה של נתניהו על 'הגן המזרחי' מבישה, מכיוון שהיא תוצאה של הלך רוח שמייחס למזרחים תכונות של כעס ואלימות. ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו מחויבת המציאות, אבל חשוב ממנה, על נתניהו לנסות לאמץ לעצמו תפיסת עולם שלא מייחסת לאנשים תכונות כאלו או אחרות בהתאם למוצאם".



ח"כ אורן חזן גם הגיב בטוויטר וכתב: "אדוני רה"מ, קפץ לך "הגן המזרחי"?! אם באמת היה לך אחד כזה - לא היית פוגע בו... אני מבקש ממך להתנצל!".



ח"כ יואל חסון תוקף. צילום: פלאש 90
ח"כ יואל חסון תוקף. צילום: פלאש 90



"גם שגיאות אפשר לתקן"



רק אתמול התייחס נתניהו לתאגיד במסגרת גיבושון שנערך לקואליציה, ואמר כי ברצונו לדחות את תחילת השידורים בחצי שנה. "בתקשורת לא תשמעו על ההישגים של הממשלה. מה שתשמעו זה שישראל מקום רע. יש שם סיפורים מוזרים בתקשורת, כמו עובדת בתאגיד שמהללת מחבל על חשבון משלם המסים. אני נושא באחריות על ההחלטה השגויה על התאגיד ורצינו לתקן. אני אומר את זה למפגיני רשות השידור. גם שגיאות אפשר לתקן".