במערכת הפוליטית ניכר מתח גדול בשל דבריו של יושב ראש הקואליציה דוד ביטן, שאמר הערב (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר מההסכמות בנוגע לעליית תאגיד השידור הציבורי ואף מוכן ללכת על כך לבחירות. יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, רואה במשבר האחרון כהזדמנות לתקוע טריז בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון (כולנו), ואף שוחח עם האחרון לאחר צאת השבת. שר בכיר אמר ל"מעריב-אונליין" כי " ראש הממשלה לא רציונלי. הוא לא ילך לבחירות כרגע אבל הוא נחוש לבטל את התאגיד".



לאחר השיחה הודיע הרצוג כי בכוונתו לפעול לגיבוש רוב בהצבעת אי אמון ולהחליף את נתניהו כראש הממשלה. "‏המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו".



שרת התרבות וספורט מירי רגב (ליכוד) יצאה להגנת נתניהו ודרשה מהשותפות הקואליציוניות לשתף פעולה עם רה"מ ולא לגרור את ישראל לבחירות: "ממשלה וראש ממשלה צריכים וחייבים לדון ולבחון מחדש כל נושא. כך נעשה עם רשות השידור והמסקנה היא ברורה: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז עשרות מיליוני שקלים על תאגיד מנופח המנוהל כמועדון סגור. אני מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר על כל דבר אחר, שהן תכבדנה את ההסכם הקואליציוני ולא תכפנה מערכת בחירות מיותרת על אזרחי ישראל".



גם שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס לנושא וקרא לכל הצדדים לפעול למען מניעת בחירות. "אני קורא לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות ומיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחים", והוסיף כי "עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר".



גם חברת הכנסת ציפי לבני ( המחנה הציוני) התייחסה להזדמנות שהמשבר הפוליטי מעמיד ואמרה כי "‏כל סימן שנראה ונשמע כמו התפרקות הממשלה והליכה לבחירות מכל סיבה - זאת הזדמנות גדולה שלנו לאחד כוחות, להתגייס ולהחליף את דרכם ההרסנית לישראל". ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שאל אם "כחלון וסיעת כולנו יתייחסו אל היריקה של נתניהו שוב כאל גשם גשם מטפטף". וח"כ תמר זנדברג (מרצ) ציינה כי ״כעומק החקירה עומק המשבר הפוליטי. לא תאגיד ולא נעליים, אל תקנו את הספין. ביבי מעמיק את המשבר הפוליטי כדי לברוח מחקירות השחיתות שלו. ראש הממשלה עסוק כרגע לא בגורל המדינה אלא באינטרס ההישרדותי האישי שלו״.




גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לסיכוי לבחירות קרבות ואמר כי בשל זאת חייבים להעביר את חוק החלת הריבונות על מעלה אדומים במהרה, ואמר כי "שראש הממשלה מייצר סדר יום הזוי ואפילו אולי גורר את המדינה לבחירות מיותרות חייבים להעביר מחר בוועדת שרים לחקיקה את החלת הריבונות על מעלה אדומים".



ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שבחודשים האחרונים החל לשוב לדבר רבות על עניינים פוליטיים והפך לאחד ממבקריו החריפים של ברק אמר כי "האיש בסחרור. התאגיד, חקירות, התנגשות צפויה עם טראמפ- מטריפים. זגזוג חדש כל יום. סוף הדרך. ישראל רוצה מנהיגות חזקה. אחרת. אומץ ואחריות לאומית"



כזכור, במהלך ראיון שערך ח"כ ביטן לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2, הבטיח ביטן כי תאגיד השידור הציבורי "לא יקום", ובכך חזר בו מההסכמות הקודמות בין שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה נתניהו, במסגרתן סוכם כי התאגיד יקום בתמורה לתמיכת "כולנו" בחוק התקשורת. "יש משבר", אמר ח"כ ביטן בתוכנית, והוסיף כי "אם יימשך המצב בו ינסו לכפות עלינו עמדות שאנו לא מעוניינים בהן, ויגיעו מים עד נפש, נלך לבחירות. אנחנו לא מוכנים שהתאגיד יקום. יש לנו 45 ימים לדאוג לזה. לא היה הסכם עם כחלון בעניין. לליכוד יש 30 מנדטים ואנחנו מצפים מהשותפים שלנו ללכת איתנו". ראש הממשלה נתניהו אישר את הדברים בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.



יו"ר סיעת "כולנו" רועי פולקמן, טען בתגובה כי מדובר ב"ספין" וכי מבחינת מפלגתו שום דבר לא השתנה. "כל שעה אומרים משהו חדש. אני לא קונה ולא מתרגש. יש סיכומים ונצמדים אליהם. אם ראש הממשלה רוצה לשנות משהו הוא יתקשר לכחלון. כל מסר אחר מבחינתי זה להתעלם", מסר פולקמן. הוא הוסיף כי "הכל הצגה צינית. וכולם סטטיסטים בשביל תאוות השליטה של ראש הממשלה. לליכוד לא איכפת מהעובדים וכך הם מתנהגים".