ח״כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) הגיש הבוקר (ראשון ) את התפטרותו מהכנסת ליושב ראש הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין. התפטרותו של גטאס תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות ויחליף אותו ח"כ ג'מעה אזברגה. בהסדר טיעון שהושג עם פרקליטות המדינה הוסכם ביום חמישי האחרון, סוכם כי חבר הכנסת גטאס, שנאשם בהחדרת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא, ירצה שנתיים מאסר בפועל ויתפטר מהכנסת.



ח"כ גטאס הגיש בעצמו את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת. הפגישה הייתה קצרה וקודרת ולאחריה אמר אלדשטיין כי "חבל שהוא לא התפטר לפני חודשיים".



עם התפטרותו  ח"כ גטאס מהכנסת צפוי להיכנס במקומו הבא בתור ברשימה המשותפת, ג'מעה אזברגה. מחליפו של גטאס הוא בן 58 מלקיה, נשוי ואב לתשעה, מנהל קשרי קהילה של המגזר הבדואי בקופת חולים מכבי ולוביסט מטעם ועדת ההכוונה של ערביי הנגב, בעל תואר ראשון בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון.



ההסכם עם גטאס נחתם בהמשך לשימוע שנערך לגטאס בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. על פי ההסדר, חה"כ גטאס יודיע על התפטרותו המיידית מכנסת ישראל, יודה בעובדות כתב האישום ויורשע בעבירות המיוחסות לו. מהפרקליטות נמסר כי כתב האישום יוגש במהלך השבוע  והוסכם כי הצדדים יעתרו במשותף לבית המשפט להטיל על גטאס מאסר בפועל לצד מאסר על תנאי לתקופה שתקבע על ידי בית המשפט. בנוסף תעתור הפרקליטות להטיל קנס כספי וגטאס לא יהיה מוגבל בטיעוניו בעניין זה. 



באסל גטאס. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
באסל גטאס. צילום: רועי אלימה, פלאש 90


 


כמו כן, הפרקליטות תבקש מבית המשפט לקבוע במסגרת גזר הדין כי יש קלון במעשי העבירה אותם ביצע ח"כ גטאס, זאת בין השאר, נוכח סוג העבירות, אופיין והנסיבות בהן נעברו. 


 


בכתב האישום מיוחסות לגטאס עבירות של הברחת טלפונים סלולריים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור (עבירה לפי חוק המאבק בטרור), הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור.




"הסדר ללא אולטימטום"



פרקליטיו של גטאס הסכימו בשבוע שעבר עם הפרקליטות כי חבר הכנסת יתפטר מהכנסת מיד עם הגשת כתב אישום מתוקן נגדו, כך מסר למעריב אונליין עורך הדין נמיר אדלבי. כזכור בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת הכנסת הציב המשנה ליועמ"ש עורך הדין רז נזרי אולטימטום לחבר הכנסת גטאס לחתום על עסקת טיעון  הכוללת עונש מאסר משמעותי, התפטרות מיידית מהכנסת וקביעה כי מדובר בעבירה שיש עמה קלון. עורך דין אדלבי אמר למעריב אונליין: "אני לא מכיר שום אולטימטום, זו המצאה של הפרקליטות כדי להראות שהם בעמדת כוח, יהיה הסדר אבל ללא קשר לשום אולטימטום".