שר האוצר משה כחלון התייחס הערב (ראשון) לראשונה למשבר הקואליציוני שנוצר סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי. "אני לא צריך מאף אחד שיעורים והטפות מוסר על חמלה", אמר כחלון במסיבת עיתונאים שערך, כשהוא מתייחס לטענותיו של נתניהו על הפגיעה בעובדי רשות השידור. "העובדים אכן נפלו בין הכיסאות. נדאג לכל אחד ואחד מהם. אני הייתי אזרח כאשר הממשלה החליטה על הקמת התאגיד. הממשלה הקודמת עוללה את מה שעוללה לעובדים וזרקה את זה עליי. אנחנו עכשיו עוברים אחד אחד ודואגים שלכל אחד מהעובדים יהיה פיתרון", אמר כחלון.


השר כחלון מתייחס למשבר הקואליציוני. צילום: אבשלום ששוני

שר החינוך, נפתלי בנט הגיב גם על המשבר ואמר: "מדינת ישראל צריכה יציבות ולא בחירות, השקעה באזרחים ולא השקעה בקלפיות. יש לנו ממשלה לאומית טובה, יש לנו שר אוצר טוב ואכפתי שעושה הרבה למען המדינה. אני קורא לכל חבריי בממשלה ולעומד בראשה: בואו לא נגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות. לא ניקח מדינה לבחירות בגלל תאגיד".

כזכור, המשבר פרץ אתמול לאחר שראש הממשלה נתניהו הכריז שהוא חוזר בו מההבנות אליהן הגיע עם כחלון, במסגרתן הוחלט כי התאגיד יקום – בתמורה לתמיכת סיעת "כולנו" ב"חוק התקשורת" שיגביר את הפיקוח הממשלתי על העיתונות. שרים בליכוד איימו כי הממשלה תפוזר ויתקיימו בחירות עם כחלון לא יכבד את ההחלטה והתאגיד לא ייסגר. 

ראש הממשלה נתניהו יצא היום לסין, והשאיר את המערכת הפוליטית מבולבלת סביב המשבר שנוצר. השר ישראל כ"ץ, העומד בראש מזכירות הליכוד ובעבר הסתכסך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע הבוקר (ראשון) בגל"צ ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנוגע למשבר מול שר האוצר משה כחלון. "יש נושאים רבים הדורשים טיפול ומענה, אבל על מחלוקת תקשורתית לא הולכים לבחירות", השר כ"ץ אמר עוד כי שאין חילוקי דעות מהותיים בקואליציה. ולדבריו לא התקיימה כל התייעצות עם הנהגת הליכוד ולא התקבלה שום החלטה בנושא הבחירות. 


מי שעוד התייחס לעניין המשבר הקואליציוני המתהווה הוא שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אשר הגיע היום לבסיס קליטה ומיון, שם אמר לעיתונאים כי "הדבר שישראל הכי פחות זקוקה לו עכשיו זה בחירות. כל בר דעת מבין שבחירות זה הדבר האחרון שישראל זקוקה לו. אני מקווה שעד חזרתו של ראש הממשלה מסין תימצא פשרה". עוד הוסיף ליברמן: "אין שום סיבה לפרק את הקואליציה הנוכחית, וכל אחד צריך לעשות את המקסימום כדי לשמור על העבודה התקינה".

 
לעומתם, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שנחשבת למקורבת לראש הממשלה, אמרה כי מפלגת הליכוד לא מפחדת מבחירות. "אני קוראת לכולם להתעשת, צריך לקיים ולעמוד בהסכמים קואליציוניים", אמרה השרה בראיון לגל"צ בתוכניתו של ניב רסקין, "שר האוצר כבר פתר משברים קואליציוניים בעבר. אנחנו לא מפחדים מבחירות, לא ייתכן שכל פעם שהליכוד רוצה משהו מפלגה אחרת מתנגדת. נפוצץ את הכל על העיקרון, העיקרון הוא שהסכמים קואליציוניים צריך לקיים", הוסיפה רגב.