יושב ראש "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, הגיב הערב (ראשון) בכנס תושבים בנתניה למשבר הקואליציוני סביב תאגיד השידור הציבורי: "מה זה צריך להיות? ככה לא מנהלים מדינה. הם יצאו מדעתם. הממשלה הזאת עסוקה רק בעצמה. הכל קומבינות. כל היום תקשורת, כל היום פוליטיקה קטנה. הם שכחו שיש אזרחים שרוצים לגדל את הילדים שלהם במדינה. שכחו שזה התפקיד שלהם. זה מה שעושה מדינה, מטפלת בחיי האזרחים. במקום זה יש לנו קבוצה של פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם, רק ביום יום שלהם, רק במה יכתבו עליהם, ככה זה לא יכול להימשך. אנחנו פה כולנו כי כך זה לא יכול להימשך".



יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג התראיין מוקדם יותר היום לבן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM והתייחס גם למשבר הקואליציוני. "זו התנהגות לא נורמלית, זה שיגעון. אני לא נכנס לפרטים, כל אחד מאיתנו צריך להגיד איפה הוא שם את המאמץ והאינטרס האישי בשביל להחליף את נתניהו. אני אשען על כל גורם רלוונטי בשביל להחליף את נתניהו. מה שקורה הוא מוטרף, יש הסלמה בצפון ובדרום ונתניהו רק עסוק בתאגיד במערכת הפוליטית", אמר.



"כחלון ואני שוחחנו על כך שבסופו של דבר יש כאן משהו שמחייב אחריות. תראו את ישראל כץ בהודעה החריפה שהוא מתנגד לבחירות. אני מוכן להוביל גוש אלטרנטיבי, בין אם בבחירות או בכנסת הקיימת. כל אופציה היא לגיטימית ואני אומר שיש אפשרות כזו", הוסיף. 





"אני סבור שברגע המתאים כל האופציות פתוחות, יש פה מצב בלתי נסבל, הוסיף הרצוג וכספית שאל: "זה החקירות, זה התאגיד או הלחץ מכיוון טראמפ שעושה רושם שהוא לא מה שאריה אלדד קיווה לו".



"העניין המדיני הוא משמעותי. יש התרוצצות במזרח התיכון - הביקור של נשיא מצרים בוושינגטון, ביקור אבו מאזן במצרים. יש פה אנרגיות שיכולות להביא דברים חדשים לאזור", הוסיף הרצוג.