הנשיא ראובן ריבלין שמבקר בימים אלה בויטנאם הגיב הבוקר (שני) לסערה הקואליציונית סביב תאגיד השידור הציבורי ואמר: "מדינת ישראל עומדת בפני כל כך הרבה אתגרים ומחויבויות ובהחלט בפני החלטות מרחיקות לכת בנושא הביטחוני, המדיני, בנושאים הכלכליים. כל מי שאומר שנושא זה הוא נושא פוליטי שבלעדיו אין הוא, נושא את שם השידור הציבורי לשווא". 



ריבלין הוסיף כי "נושא השידור הציבורי צריך להיפתר. הרבה דברים נחתכו, רשות השידור למעשה פורקה ונמכרה, אין על זה ויכוח שאנשיה מתפקדים, אין לה עוד מעט אפילו איפה להיות. היא יכולה לבוא במקום הרשות הציבורית, היא יכולה לבוא עם הרשות הציבורית. השאלה העיקרית היא האם לשידור הציבורי יהיו קומיסרים, האם השידור הציבורי יהיה שידור ממלכתי דהיינו שידור ממשלתי או השידור הציבורי יהיה שידור של הציבור למען הציבור. לבוא ולומר שעל זה יש משבר פוליטי, שעל זה צריך לפרק ממשלה הוא דבר הזוי".



במקביל, שר החינוך נפתלי בנט התראיין ל-103FM על הנושא ואמר כי מעריך את ראש הממשלה שאומר בכנות, לטענתו, "שגיתי" בנושא התאגיד. לשאלה אם הוא לא מאבחן התנהגות בעייתית אצל ראש הממשלה אמר: "במקצועי אני לא מאבחן. אני איש פוליטי ושר החינוך ולכן מנסה למצוא את הפשרה. אני מאוד שבע רצון מהממשלה הזאת. זה טירוף הדעת לגרור את המדינה לבחירות על הדבר הזה".



"טירוף הדעת", נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר
"טירוף הדעת", נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר



"אני מבין גם את הזוית של רה"מ וגם את של משה כחלון. ראש הממשלה אמר שהוא מצפה שיקיימו איתו את ההסכמים הקואליציוניים, מצד שני כחלון אומר 'אנחנו כבר בהריון מתקדם', אני מבין את שני הצדדים", הוסיף, "בחירות זה דבר רע למדינה. ברמה הפוליטית האישית, על פי כל סקר אנחנו יכולים כמעט להכפיל את כוחנו. אז פוליטית זה אולי הדבר הנכון לנו אבל באתי לעבוד ואני מרגיש שהמפלגה עושה נפלאות למדינה".