כסאות מוזיקליים בליכוד: ח"כ אורן חזן שהודחה לפני כשנה מועדת החוץ והביטחון לאחר שלא הצביע עם הקואליציה הוחזר אליה היום במקום ח"כ שרן השכל שהודחה מן הועדה של על ידי יו"ר הקואליציה דוד ביטן בשל סיבה דומה. כזכור ח"כ חזן הודח בפברואר אשתקד על ידי יו"ר סיעת הליכוד דאז צחי הנגבי ההחלטה לאחר שהפיל הצעת החוק של ח"כ ענת ברקו, חברת סיעתו, בכך שלא הגיע להצבעה על הצעת החוק.



בהצבעה נרשם שוויון של 29 מתנגדים אל מול 29 תומכים ולכן החוק נפל במכתב ששלח אז הנגבי לחברי הסיעה הוא כתב: "מזה זמן, ח"כ אורן חזן נעדר בכוונת מכוון מהצבעות רבות במליאת הכנסת. הדבר מהווה התרסה עקבית נגד הסיעה בה הוא חבר, מכשיל את הממשלה ומקשה עלינו לקדם את היעדים שהקואליציה מחויבת להם. מעבר לכל אלה, מדובר בהפגנת זלזול מובהק כלפי חברי הסיעה, שמתמודדים מידי יום שני ורביעי מול האופוזיציה, לעתים מזומנות עמוק לתוך הלילה". 



עוד ציין הנגבי כי "הסאה הוגדשה אמש, כאשר היעדרותו, ללא קיזוז, ללא הצדקה, תוך התעלמות מניסיונות צוות הסיעה לוודא את הגעתו להצבעות, הפילה את החוק לעיגון מעמדם של בתי המשפט הצבאיים, הצעת חשובה שחברתנו ענת ברקו, בתמיכת הממשלה, עמלה עליה בשקדנות. לפיכך, החלטתי על סיום כהונתו מטעם סיעתנו בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת. במקומו יבוא ח"כ אמיר אוחנה".






בשבוע שעבר החליט יו"ר הקואליציה ביטן להטיל עונשי הרחקה מהועדות על חברי הכנסת קיש, גליק ושרן השכל בשל העדרות ללא אישור מהצבעות. עם קיש נעשתה סולחה בתיווכו של יו"ר הכנסת. הערב (שני) הודיע קיש מען דוכן המליאה כי ח"כ אורן חזן יחליף את חברת כנסת השכל ויחזור להיות חבר במלא בוועדת החוץ והביטחון.



לאחרונה מינה ח"כ ביטן את ח"כ חזן להיות ממלא מקום יו"ר הקואליציה וכאמור היום החזיר אותו לועדת החוץ והביטחון. גורם בקואליציה אמר כי הכוונה היא לקרב את ח"כ חזן לפעילות נורמטיבית בסיעה ואכן ח"כ חזן הפך לח"כ ממושמע ואחראי.