"הצגה של הסיפור כאילו שר החינוך העניש את גרבוז היא פייק ניוז ענק", כך כתב היום (רביעי) עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד, שהתייחס לפרסום כאילו שר החינוך נפתלי בנט מנע מהאמן יאיר גרבוז לקבל את פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית, והעדיף לבטל את הקטגוריה הזאת בפרס השנה. "תקנון פרס ישראל קובע מפורשות: "רק המלצה שנתקבלה פה אחד בוועדת השופטים תובא בחשבון לצורך הענקת הפרס" בעניינו של יאיר גרבוז, לא היתה הסכמה פה אחד בוועדת השופטים ורק בגלל זה הוא לא יזכה השנה בפרס. לא בגלל נאום הקמעות, ולא בגלל שום דבר אחר", מדגיש ליבסקינד.



 

"אלא מה? שההצגה של הסיפור כאילו שר החינוך העניש אותו, משרתת את כל הצדדים. נפתלי בנט מקבל נקודות במגרש שלו. גרבוז מקבל נקודות במגרש שלו. ולעיתונות יש הזדמנות לקיים דיון נפלא על סתימת הפיות של אנשי הימין", הסביר היום העיתונאי. "במילים אחרות, כל מה שנמרח היום על השער של "ידיעות אחרונות" הוא פייק ניוז ענק", סיכם ליבסקינד. 


יאיר גרבוז. צילום: יח"צ
יאיר גרבוז. צילום: יח"צ



גרבוז עצמו התייחס היום לפרסום. "שמח להיות מועמד לקבלת פרס ישראל, ושמח לא לקבל את זה מנפתלי בנט",אמר האמן. "הייתה ועדה שחלק ממנה רצו לתת לי פרס אבל הם לא הגיעו להחלטה פה אחד", אמר גרבוז בראיון לגל"צ. "בנט לא ביטל את הפרס כי לא הגיעו להסכמה  פה אחד. לכן לא איבדתי את הפרס וזה לא מאכזב אותי. הוא החליט לבטל השנה את הקטגוריה כי כנראה לא היה לו זמן להקים ועדה חדשה. זה לא מטריד אותי", הדגיש גרבוז. "מה שאיבדתי זה לחיצת יד מבנט וסכום כסף שגם בלעדיהם אני אסתדר מצוין", סיכם.