האמריקאים הציגו לישראל נוסחה לפיה תוקפא בנייה בהתנחלויות מבודדות ותותר בנייה בגושי ההתיישבות ובמזרח ירושלים, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות ערוץ 2. לפי הדיווח, ההצעה עלתה במהלך ביקורו של השליח האמריקאי של הנשיא דונלד טראמפ לאזור, ג'ייסון גרינבלט.  האמריקאים אף דרשו לקבוע במכסות את מספר הבתים שייבנו בכל שנה. ישראל, לפי הפרסום התנגדה לנוסחה. 



נתניהו הצהיר לאחרונה כי אין לו כל כל כוונה להפר את ההתחייבות שנתן למפוני עמונה להקים עבורם ישוב חדש. תושבי עמונה מצידם פנו בשבוע שעבר לראש הממשלה במכתב, וקראו לו להודיע על הקמת ישוב חדש במקום זה שפונה, ולא, הם יעלו על הקרקע ויקימו ישוב חדש בעצמם.



במכתב התייחסו המפונים  לפגישתו של נתניהו עם שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, ואמרו כי הם ציפו שבמהלך הפנייה יציג נתניהו את הסיכום בינו לבין המפונים ויידרוש אישור להקמת היישוב. בנוסף הם התייחסו להחלפת הממשל בארה"ב ואמרו "אמרת שהחל מה-20 בינואר יחל עידן חדש, התגת את עצמך כמי שההתייישבות ביו"ש היא בראש מעייניו, עתה הגיעה שעת המבחן".


"


אם התחייבותך להקמת ישוב חדש לאלתר לא תצא לפועל כאמור בהסכם, כי אז לא יהיה לנו מנוס מלעלות עצמאית על הקרקע, בגיבוי אלפי תומכינו", והוסיפו כי "אם נשוב וניעקר על ידך, לא נחדל לעלות לקרקע עד שנתקע יתד באדמת מולדת". 



נתניהו וגריבנלט נפגשו למשך כחמש שעות, ובמהלכן דנו השניים בתהליך  השלום הישראלי-פלסטיני ובדרכים לקדם הסכם שלום באזור. במהלך השיחה שבו ואישרו נתניהו וגרינבלט את המחויבות המשותפת של ישראל וארצות הברית לקידום שלום אמיתי ובר-קיימא בין ישראל לפלסטינים, שיחזק את ביטחונה של ישראל ואת היציבות באזור.



כמו כן, אמר ראש הממשלה במהלך השיחה כי הוא "מאמין שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, יהיה אפשר לקדם שלום בין ישראל לכל שכנותיה, כולל הפלסטינים", והוסיף כי הוא מצפה לעבוד עם טראמפ באופן הדוק כדי לממש מטרה זאת. גרינבלט אישר מחדש את מחויבותו של הנשיא טראמפ לביטחונה של מדינת ישראל ולמאמץ לסייע לישראלים ולפלסטינים להגיע לשלום בר-קיימא דרך משא ומתן ישיר.