יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הבהיר הבוקר (שני) בפתח דיון פגרה של ועדת הכספים כי המפלגות החרדיות אומנם מתנגדות לקיום בחירות בגלל התאגיד, אולם אם יוחלט ללכת לבחירות "אנחנו לא נהיה אבן נגף". הוא הוסיף כי "אין לנו בעיה ללכת לבחירות. להפך, אולי זה אפילו יטיב אתנו" 

"אני מבקש להודיע, היות והצטייר ביומים האחרונים כאילו המפלגות החרדיות נגד בחירות. אנו לא נגד בחירות. אנחנו לא הולכים להיות השעיר לעזאזל. מדינה כמו שלנו שנמצאת באתגרים כל כך גדולים, שתלך לבחירות על רשות השידור והתאגיד הציבורי זה מעשה חסר אחריות, אולם שלא תהיה טעות. שמעתי ביומים האחרונים כאילו נעמוד כאבן נגד. לא נעמוד כאבן נגף", הדגיש ח"כ גפני
.
" אנו האחרונים שמתנגדים לבחירות. אין לנו בעיה ללכת לבחירות. להפך, אולי זה אפילו יטיב אתנו. אנחנו אמרנו את דעתנו שמדינה כמו שלנו איננה צרכה ללכת לבחירות באמצע הקדנציה על  מהלך שניתן להגיע אליו לפתרון. אין לגבי העניין הזה ויכוח, אולם משעה שהעניין הזה יוחלט אנחנו לא חוששים מכך ואם צריך - נלך שוב לבחירות". 

 ח"כ רועי פולקמן (כולנו) אמר בתגובה :"המדינה היא לא עסק פרטי של אף אחד, צריך לנהוג באחריות. אתם לא פיונים, אם יגידו בחירות אתם קופצים. אין סיבה לבחירות כל שנתיים, התאגיד הוא לא סיבה והאחריות מחייבת אתכם לדבוק ב אמירתכם שלא תתמכו בהליכה מיותרת לבחירות כפי שאמרתם אתמול".

באותו עניין אמר הבוקר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי "אם תוגש הצעת חוק לפיזור הכנסת יהיה לכך רוב על אף התנגדות הסיעות החרדיות".

לדבריו " יש כל מיני נוסחאות לפשרה במחלוקת בין ראש הממשלה לשר האוצר, אך כל נוסחה תחייב לדחות את מועד פתיחת שידוריו של תאגיד השידור הישראלי". הוא הוסיף כי שר האוצר כחלון יהיה חייב להתגמש וכי אין אפשרות אחרת. לדבריו המאבק הוא על יכולת השפעה של הליכוד ולא על תאגיד השידור. ביטן דיבר במשדר הבוקר של רשת ב'.

בתוך כך, שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר בתוכניתם של ניסים משעל ודרור רפאל ב-103fm למשבר הקואליציוני והעריך שלא יהיו בחירות: "אנחנו לא חושבים שצריך להיות בחירות. אני אפילו לא יודע את הבעיה עם התאגיד. לא יודע. אין לנו נגיעה ואני לא יודע מי צודק. אין לי מושג. על זה לא צריך ללכת לבחירות. לא נראה לי שהולכים לבחירות. הנושא הזה לא מעניין אותי ואני לא מבין את זה".