חם בימין:  בליכוד הגיבו בחריפות על דבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ותקפו אותו :"תמוה מאד שמי שפעלו לסגירת עיתון בישראל וזכו לכיסוי מלטף בידיעות אחרונות ובווינט שנמשך עד היום, תוך שהם מצפצפים על בוחרי הימין, שוב מטיפים מוסר לראש הממשלה. מדובר בצביעות ובהתחסדות פתטית שאיש לא קונה". 



בנט הגיב הבוקר בגלי צה"ל על הפרסום לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, התייחסו אליו בהקלטות שנחשפו במסגרת פרשה 2000, ואף יזמו כנגדו במכוון כתבה מכפישה. "הרגשתי מאוד לא נעים. בזמן אמת, בהן צדקי, לא הבנתי מאיפה סדרת הכתבות הזאת, היום אני מבין את הלוגיקה", אמר בנט בגל"צ. 



"זה לא בסדר", הוסיף בנט. "רה"מ לא צריך להזמין סדרת כתבות על מפלגה בקואליציה שלו. די הופתעתי, זה הדבר האחרון שהייתי מעלה על דעתי". 



"הרגשתי ממש לא נעים". מוזס ונתניהו. צילום: פלאש 90, ראובן קסטרו
"הרגשתי ממש לא נעים". מוזס ונתניהו. צילום: פלאש 90, ראובן קסטרו


בנט, שנמצא בביקור מדיני בוושינגטון, התייחס למשבר הקואליציוני בעקבות הקמת התאגיד והדגיש כי מדובר בעיניו בנושא זניח שאסור ללכת עליו לבחירות: "זה לא נושא קרדינלי. אני מתעסק עם 55 יחידות מתמטיקה וזה נושא פי אלף יותר חשוב. זה לא מהבעיות הכי קשות שנתקלתי בהן. אין אף אזרח בישראל שמבין מה זה התאגיד ועל זה לא מפילים ממשלה. לך תסביר לאמריקאים שעל ערוץ שמשדר את התוכנית 'רחוב סומסום' מפילים ממשלה. צריכים לא לבזבז כסף של מדינת ישראל לכאן או לכאן". 



"צריך להבין שלשר שנכנס לתפקיד לוקח בערך שנה שעד שהוא יכול בכלל להציג בכלל תוכנית אפקטיבית. רה"מ יכול ללכת לבחירות, האם זה נכון למדינה? ממש לא", הדגיש יו"ר הבית היהודי. 




בנט התייחס גם לסוגיית היישוב החלופי לתושבי עמונה, אותו הבטיח להתחיל לבנות רה"מ למפונים עד סוף החודש. לדברי השר, "זו כבר לא גם סוגיה של ימין ושמאל, זה סוגיה של קיום התחייבויות בסיסיות. אתה מפנה אנשים מבתים תוך התחייבות להקים ישוב חלופי - תעשה את זה, זה לא עניין פוליטי בכלל, זה עניין אנושי".