הבית הלבן שולח מסר לירושלים, לפיו הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ מתכוון לקדם מהלך מדיני מול הפלסטינים, כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 2. לפי הדיווח, המסר אמריקני לישראל הוא כי טראמפ "רציני מאוד לגבי קידום מהלך בין ישראל לפלסטיני בקרוב מאוד". בתוך כך, השליח של טראמפ לאזור, ג'ייסון גרינבלט ייפגש מחר עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זוהי פגישה שנייה תוך שבוע וחצי בין השניים. בירושלים תוהים האם מדובר בשינוי קו, וברצון לאותת לפלסטינים שהאמריקנים רוצים לשמוע מהם.

כמו כן, לפי הדיווח אין עדיין אין הסכמות בין ישראל לאמריקאים לגבי הבנייה בהתנחלויות, נכון לרגע זה, עמדת המדינות וממשלת ארה"ב אינן זהות בנושא. גורמים המקורבים להנהגת המתנחלים אמרו לערוץ 2 כי "יש כרטיס צהוב של הממשל האמריקאי בנושא הבנייה בהתנחלויות".

"כרטיס צהוב לבנייה". ההתנחלות עמנואל. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
"כרטיס צהוב לבנייה". ההתנחלות עמנואל. צילום: קובי גדעון, פלאש 90


אתמול נאם ראש הממשלה נתניהו בוועידת איפא"ק ואמר כי "התמיכה האמריקאית בישראל חשובה לעתיד. אנחנו מגינים על אותם ערכים - כבוד לחוק וחופש. זה מה שמאחד אותנו - ישראלים ואמריקאים, כמו גם הרצון לשלום".

לדברי ראש הממשלה, "ישראל מחויבת לפעול עם הנשיא טראמפ לשלום עם הפלסטינים וכל השכנים שלנו. אני מאמין שיש הזדמנות נדירה לבנות גשרים למציאות חדשה ולעתיד שקט יותר". לדבריו, ישראל וארה"ב יפעלו יחד נגד האנטישמיות. ראש הממשלה גם קרא לשחרר את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול ולתת למשפחותיהם לקבור אותם.