משרד החוץ הודיע הלילה (רביעי) כי המדינה אשר תודיע על חידוש יחסים עם ישראל היא ניקרגואה, רפובליקה אשר נמצאת במרכז אמריקה. היחסים בין המדינות נותקו בעקבות תקרית משט המרמרה בשנת 2010. ניקרגואה גובלת בהונדורס בצפון, בקוסטה ריקה בדרום, בים הקריבי במזרח ובאוקיינוס השקט במערב. היא הגדולה שבמדינות מרכז אמריקה ודלילת האוכלוסין שבהן, כאשר צפיפות האוכלוסין בה היא כ-43 נפשות לקמ"ר.



משרד החוץ של ניקרגואה אישר את הידיעה, ובהודעה שהוציא נכתב: "שתי הממשלות מייחסות חשיבות רבה לחידוש היחסים במטרה לקדם פעילות משותפת לרווחתם של שני העמים וכדי לתרום למאבק למען השלום בעולם".



דברים אלה באים בעקבות הצהרתו של רה"מ, בנימין נתניהו, שאמר אמש בטקס אזכרה ממלכתי לנשיאים וראשי ממשלות שהלכו לעולמם, כי בקרוב תצא הודעה רשמית על חידוש מערכת היחסים עם מדינה מסוימת.



"כיום אנו מתברכים ביחסי גומלין עם למעלה מ-160 מדינות והמספר הזה הולך וגדל. בשבוע הבא מדינה נוספת תודיע על כינון יחסים עם מדינת ישראל", אמר רה"מ, שהוסיף: "בשנה האחרונה ביקרתי בחמש יבשות, לא כולל דרום אמריקה, ובמעצמות המובילות בעולם, ארה"ב, רוסיה, סין. כמו כן, הגעתי במסגרת ביקוריי גם לבריטניה, אוסטרליה, מדינות אפריקה, מדינות מוסלמיות, אזרבייג'אן וקזחסטן".