לקראת כינוס ישיבת הקבינט המדיני היום (חמישי), שבו ימסור ראש הממשלה בנימין נתניהו דיווח על המגעים עם ממשל טראמפ לגבי הבנייה בהתנחלויות, שלחו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (בית יהודי) וח"כ יואב קיש (ליכוד) מכתב דחוף לנתניהו ולשרי הקבינט בו הם מציינים כי הם מצפים שהשרים יתנגדו בתוקף לכל הגבלה של ההתיישבות בכל יהודה ושומרון.



במכתב שנשלח הבוקר מדגישים ראשי השדולה כי הם מצפים משרי הקבינט להשיב תשובה שלילית לכל הצעה הכוללת הגבלה מכל סוג שהוא. "הקפאה אינה לגיטימית, גם לא 'בינתיים' או כ'שלב ביניים' ובוודאי שאין לקבל הקפאה או הגבלות בניה מחוץ לגושים. תוכנית הגושים היא תוכנית המדינה הפלסטינית ואין שום הצדקה לממשלת ימין לקבל אותה. גם לא באופן זמני או חלקי".



ראשי השדולה מוסיפים במכתבם כי הם מודאגים מהידיעות בדבר הצעה של "עמונה תמורת גושים": "משעה שהסכם עמונה נחתם על ידי נציגי הממשלה - הוא מעשה עשוי ועובדה מוגמרת, אין להטיל ספק בחובה לקיומו, או להעמיד אותו להצבעה כחלק מ'עסקה'".




"אם החלטה להקמת ישוב חדש לא תתקבל - הפרת הסכם"



בעקבות הפרסומים לפיהם הקבינט יתכנס גם להצביע על הקמת ישוב חדש עבור מפוני עמונה נמסר ממטה המאבק: "אנו דורשים מראש הממשלה ומשרי הקבינט לתמוך פה אחד בהקמת ישוב חדש כולל מתן סמל ישוב ובמיקום החדש שנבחר על ידי התושבים. אם החלטה להקמת הישוב החדש לא תתקבל היום, תהיה זו הפרת הסכם והפרת התחייבות שלטונית מעבר לסטנדרט הציבורי הקלוקל שיקבע, לפיו הסכמים לא שווים את הנייר שהם חתומים עליו. במצב זה לא תישאר לנו ברירה ונעשה שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו". כזכור, מועד ההתחייבות של נתניהו לתושבי עמונה להכריז על הקמת ישוב חדש מסתיים מחר.