אחרי חודשים של מחלוקת ושלוש שנים מאז שהכנסת החליטה להקימו, נראה כי תאגיד השידור הציבורי סוף סוף יצא לדרך, גם אם קצת באיחור לעומת המועד שנקבע במקור - בעוד בחודש. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הגיעו היום (חמישי) להסכם פשרה בנושא תאגיד השידור הציבורי. בכך הצליחו לפתור את המשבר הקואליציוני שהתגלעו בין הליכוד לכולנו בשל רצונו של נתניהו לסגור את התאגיד, ולחזור לרשות השידור. במהלך המשבר אף איים נתניהו ללכת לבחירות אם כחלון לא ייענה לדרישתו. 

על פי המתווה שנחתם בין הצדדים, התאגיד יעלה לשידור באיחור של שבועות ספורים , המעומד שנקבע - ה-30 באפריל, אך לא יאוחר מסוף חודש מאי. למעשה, במסגרת הפשרה, השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה. לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". 
עוד נקבע בפשרה, שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר, שי באב״ד, ומנכ״ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה.

כצפוי, ההחלטה עוררה זעם רב בקרב העיתונאים. יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי תקף את המתווה ואמר: "מדובר בספין של נתניהו וכחלון, שמנסים למכור לציבור דיבורים על מערכת עיתונאית עצמאית בזמן שהם מכשירים את הקרקע להשתלטות פוליטית עליה. נתניהו הבין שהוא לא יכול להדיח את ראשי התאגיד, שניתקו אותו מהשליטה במערכת העיתונאית, אז הוא מנתק את המערכת העיתונאית מהם. נתניהו ידאג למנות למערכת העיתונאית מועצה ומנכ"ל שידאגו לשרת אותו, והתאגיד יישאר עם הסמכות לרכוש דרמות ותוכניות לייט נייט מבחוץ".

ב"כאן", הגיבו להתפתחות וכתבו בטוויטר: "רק להגיד, שאנחנו עדיין כאן, ומתכננים להישאר כאן. לא בתמונה: עמית תומר וצח שפיצן שנמצאים בדרכים, אבל גם הם כאן".

אסף ליברמן, שהיה אמור להגיש תוכניות בטלוויזיה וברדיו במסגרת התאגיד, צייץ: "המדינה חותמת על חוזים, מגייסת אנשים לחטיבת החדשות בשידור הציבורי ואז חוזרת בה ושולחת את כולם הביתה? זה נראה לכם סוף הסיפור? אין מצב. התחלנו".

תגובות אחרות נעו בין ביקורת חריפה על שר האוצר, ש"נכנע" ו"התקפל", לבין התייחסות הומוריסטיות: