"אני אומר למפגינים: אנחנו לא רימינו אף אחד. ידעתם שאתם נכנסים על תנאי, אמרנו שאולי נסגור את התאגיד", כך אמר הבוקר (ראשון) יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בראיון לגלי צה"ל. ביטן התייחס להפגנה שנערכה אמש מחוץ לביתו, בה מחו המפגינים, חלקם עובדי התאגיד הציבורי, על הסכם הפשרה בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון. "צריך לראות איך ממשיכים הלאה איתם. חלקם יקלטו בתאגיד החדשות, הרבה מאוד מהפעילות בתאגיד החדש יועדה לעשות על ידי פרילנסרים והם יכולים לעשות את זה. חלק מאוד קטן ילך הביתה", הוסיף ביטן. 

ביטן התייחס לסגירת התאגיד ואמר: "ראיתי אתמול את גיל עומר, מראשי התאגיד, ואתה רואה איך הוא מדבר. כל הניסיון שלהם להראות שהם התקשורת והדמוקרטיה הוא פסול. אם יו"ר תאגיד ציבורי שעוד לא התחיל לפעול אומר שנתניהו הוא ארדואן אז אין לי מה להוסיף". לדבריו, "הבעיה עם התאגיד היא שהם לא עשו עוד רבע שעה של שידור. זה שקר וכזב שלא אפשרנו להם, הכל היה בידיים שלהם והם פשוט לא הצליחו לעלות. הוא לא עלה בשל חוסר היכולת שלהם  להקים תאגיד כמו שצריך". 

יו"ר הקואליציה תקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק מהליכוד, שצייץ ציוץ ביקורתי על התנהלות הממשלה. "לא מעניין אותו שום דבר, גם לא הליכוד. מדובר באדם משיחי שאתם התקשורת עשיתם אותו גדול. לא רוצה להעניש אותו ולא לראות אותו אפילו. כל מה שמעניין אותו זה רק לעלות להר הבית", תקף ביטן. 

"משיחי". יהודה גליק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"משיחי". יהודה גליק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס הבוקר להסכם הפשרה. "אני חושב שהקואליציה נמצאת בשברים עמוקים מאוד, אף אחד ממרכיביה לא מוכן להיות שותף של ראש הממשלה", אמר הרצוג, שהתראיין בתוכנית של דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM. לדבריו,  נתניהו "עושה הכל כדי להשתלט על התקשורת". 



"לנתניהו יש שתי טראומות מהכהונה הראשונה שלו, הראשונה זו ההתייחסות של התקשורת אליו בכהונה הראשונה, שאני מסכים שחרגה מהטעם הטוב", אמר הרצוג. "הטראומה השנייה זה אותו הסכם וואי שהוא חתם עם הפלסטינים אצל קלינטון, לכן מאז הוא זהיר ורגיש ולא מוכן להסתכן, הוא עושה הכל פשוט הכל כדי להשתלט על התקשורת". 

יו"ר המחנה הציוני טען כי האפשרות של ממשלה חלופית לא ירדה מהפרק: "אני קיבלתי אינדיקציה חיובית מלא מעט גורמים. אני יודע שלמעלה מ-61 חברי כנסת היו שמחים להחליף אותו ברגע אם יכלו. אני מדבר על ראשי הסיעות וראשי הסיעות היו בהלם כשראו שנתניהו מושך את הניצרה והולך לבחירות, ואז כולם קמו עליו".