שר האוצר משה כחלון השתתף אמש בטקס הרמת כוסית בנוכחות 1,000 פעילי מפלגת "כולנו", שנערך לרגל הפסח בחולון. במהלך הטקס דחה כחלון את הביקורת שהוטחה כלפיו בימים האחרונים על כך שהגיע לפשרה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למשבר תאגיד השידור הציבורי, והסביר כי אין בכוחו, כראש מפלגה של 10 מנדטים לכפות את רצונו על הממשלה בכל התחומים, אך פירט את ההישגים שהשיג עד כה, והבטיח לעדכן את קצבאות הנכים ולסייע לאמהות לצאת לשוק העבודה.



"בשנתיים האחרונות מצפים מאיתנו לפתור את כל הבעיות של עם ישראל", אמר השר, אך הבהיר כי יש מגבלות על כוחו, ואמר: "חברים, קיבלנו 7% מהקולות במדינת ישראל. 93% לא הצביעו לנו. בסדר. אבל אין להם טענות לאף אחד, רק אלינו. אנחנו צריכים לפתור את כל הבעיות, בשבעה אחוז. תאגיד, רשות שידור, אמוניה, נכים. אנחנו נפתור את הבעיות האלה. אבל תנו לנו זמן ונפתור אותם".



לאחר מכן הוסיף כחלון כי למרות זאת, יש למפלגתו הישגים רבים, ופירט: "לקחנו כפרויקט מרכזי את נושא הזוגות הצעירים. אנחנו יודעים על מה מדובר. פתחנו חסכון לכל ילד, מעולם מדינת ישראל לא חסכה כסף לילדים שלה. זו הפעם השנייה בהיסטוריה שמאריכים את חופשת לידה. מה רצינו? שהאמהות והאבות יהיו עוד קצת עם התינוקות. שלושים שנה דיברו על כך שחיילי החובה מנוצלים. שלוש שנים מקבלים סכום זעום ואנחנו הוספנו להם 50% בשכר. היום, כשאני עומד כאן מולכם, יש עשרת אלפים זוגות שזכו בדיור מוזל ותזכרו את הדברים שלי. יהיו פה שלושים, ארבעים, חמישים ושישים אלף. לא יחסרו לזוגות הצעירים דירות".



הבטיח לפעיליו הישגים רבים. פעילי מפלגת כולנו, צילום: אלעד מלכא
הבטיח לפעיליו הישגים רבים. פעילי מפלגת כולנו, צילום: אלעד מלכא



"כל שקל מהצמחת המשק ילך למי שהוזנחו"



"בימים הקרובים אנחנו נבשר על עדכון קצבאות הנכים לאחר שנים שלא טיפלו בהם. אמהות עובדות יקבלו תמריץ לעבוד ונאפשר להם לשים את הילדים במסגרות במחיר סביר. קבוצות אלו יקבלו הטבות משמעותיות בימים הקרובים. אלה הבשורות שבדרך ויהיו עוד. כל שקל שיהי לנו מהצמחת המשק ילך לקשישים, נכים, דיור ציבורי, לקבוצות שהוזנחו שנים".



בסיום דבריו, כחלון בירך את השר לשעבר גדעון סער שהודיע באותו היום על שובו לפוליטיקה בטקס הרמת כוסית שנערך בעכו. "היום התבשרנו שחבר ותיק שלי מהמפלגה הקודמת חזר לחיים הפוליטיים, גדעון סער. אני רוצה לאחל לו הצלחה. הוא חבר אמיתי".