מקורות מצריים בכירים אמרו היום (שלישי) לעיתון הסעודי שיוצא בלונדון "אל חיאת", כי הפגישה אמש בין הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ לנשיא מצרים עבדל פתח א-סיסי נמשכה כשעתיים וחצי ובמהלכה דנו השניים על שיתוף פעולה נגד הטרור באזור וכן על השבת הסיוע האמריקאי למדינה, כולל חידוש התמרונים הצבאיים המשותפים, שהוקפאו בעקבות הדחתו  של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי ב-2013.

טראמפ עם א-סיסי, צילום: רויטרס
טראמפ עם א-סיסי, צילום: רויטרס


מקורות דיפלומטיים מסרו כי במהלך הפגישה עלו רעיונות לסוגיית תהליך השלום, כולל ועידה אזורית שארה"ב מכינה בקיץ הקרוב. על פי המקורות, שליחו של נשיא ארה"ב לאזור, ג'ייסון גרינבלט, דן עם בכירים ערביים בסוגייה זו והדגיש כי טראמפ מצפה להשתתפות של מצרים, ירדן ומדינות המפרץ כדי לעודד את הצד הפלסטיני לקראת הוועידה. הנשיא טראמפ אמור לארח מחר את מלך ירדן עבדאללה והוא צפוי לדון גם עמו בנושא בתהליך השלום.  

עוד סוכם בין הצדדים כי יש לטפל בארגוני הטרור כיחידה אחת כולל הפסקת ה עברת כספים וסיוע לוגיסטי לטרוריסטים. בנוסף, דנו השניים בעתיד תהליך השלום בין הפלסטינים והישראלים שכן א-סיסי הציג את העמדה הערבית כלפי פתרון צודק לסוגיה הפלסטינית על בסיס היוזמה הערבית, כולל סירוב להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים.