שר הביטחון אביגדור ליברמן תוקף את האו"ם על התעלמותו מהריגת פלסטינים על ידי בני עמם ברצועת עזה ובלבנון, בעוד שהוא מגנה בעקביות "פעולות מוצדקות של ישראל נגד הטרור". דבריו של ליברמן נאמרו בשיחת טלפון עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב.

על פי הודעה שנמסרה ממשרד הביטחון, השר מחה על כך שהאו"ם מתעלם ממספר הריגות והוצאות להורג שאירעו בימים האחרונים אצל הפלסטינים במחנה הפליטים עין אל חילווה בלבנון ובעזה. 
"ההתעלמות של הקהילה הבינלאומית מעשרות הרוגים ופצועים מעידה על הצביעות והמוסר הכפול של העולם, בעוד שמצד שני הוא מגנה את הפעולות המוצדקות של ישראל נגד הטרור", נמסר. על פי ההודעה, ליברמן מצפה שהנושא של ההרג הפנים-פלסטיני יועלה בישיבה הבאה של מועצת הביטחון. 

הלחימה בין פת"ח לבין ארגון סוני במחנה הפליטים גרמה למותם  של לפחות ארבעה בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים במשך יותר משבוע של עימותים. ואילו בעזה, חמאס הוציא להורג שלושה אנשים בטענה ששיתפו פעולה עם ישראל. 
בשבת, פרסם מלדנוב הצהרה לפיה הוא "מודאג מאוד" מהמתיחות הגואה ברצועה.  "בעשור האחרון הפלסטינים התמודדו עם ארבעה עימותים, ללא חופש, הגבלות ישראליות חסרות תקדים, משבר הומניטארי, אבטלה גבוהה, בעיות באספקת החשמל וחוסר בעתיד מדיני".
הוא קרא לכל הקבוצות הפלסטינים לאפשר לממשלה לשלוט גם בעזה, שהיא "חלק אינטגרלי מהמדינה הפלסטינית העתידית ואסור לחסוך במאמצים כדי להביא לפיוס לאומי אמיתי שיסיים את הפילוג. המנהיגים יש אחריות למנוע הסלמה ולגשר על הפער העמוק בין עזה לגדה המערבית".