שר האוצר משה כחלון שב והבהיר הבוקר (רביעי) כי תכניתו "נטו משפחה" להפחתת מיסים למשפחות, צפויה לעבור את אישור הממשלה והכנסת במתכונתה הנוכחית, זאת על אף ההתנגדות שהביעו אתמול גורמים בליכוד. "התכנית תאושר As Is", אמר השר. "מי שכועס - כעסו אינו במקום". כחלון, שהגיע לטקס הקמת "מגדל תגליות הבריאות" בקמפוס בית החולים רמב"ם בחיפה הבהיר: "מי שכועס על כך שנותנים הטבות והקלות לאנשים שמחכים לזה כל כך הרבה שנים, הכעס שלו לא במקום". 



אתמול הציג שר האוצר את תוכניתו הכלכלית למאבק ביוקר המחיה. בפתח הדברים אמר השר כי "אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל באחריות וכתוצאה מכך, התווספו עודפים האוצר. הכסף שהצטבר הוא של הציבור, שלכם האזרחים, שמשלמים את המסים. נבחרנו לסייע לזוגות הצעירים, למשפחות העובדות, ובשבועות הקרובים נעסוק בנכים, אלו שחיים אך ורק מקצבאות".



כחלון עקץ במהלך דבריו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד. "כולם מדברים על מעמד הביניים ולא עשו דבר. אפשר לדבר על השמן והרזה, או לשאול איפה הכסף, אבל צריך לעשות. צריך להגדיל את מעמד הביניים, לאפשר לאנשים לעלות אליו ולא להפך", אמר, "אנחנו אומרים היום בקול ברור לישראלים שעובדים, המדינה צריכה לדעת לתת ולא רק לקחת. המשק הישראלי חזק מאי פעם האבטלה נמוכה, זה לא בא משום מקום". 


"אנחנו בעד שיישאר יותר נטו לעובדים, זה טוב למשק ועושה צדק", הוסיף שר האוצר. "זאת תוכנית כלכלית, לא תוכנית רווחה. אנחנו ממשיכים במאבק יוקר המחיה. בחג הזה שולחן הסדר היה זול יותר, פתחנו את השוק לתחרות". לדבריו, "אנחנו נמשיך להיאבק בקבוצות הלחץ. אלה אנשים חזקים, שיודעים לעבוד בתקשורת, עם הרבה כסף, עם הרבה לוביסטים, אבל לא נפחד מהם, אנחנו נוביל לסבסוד צהרונים, תוספת נקודות זיכוי והגדלת מענק העבודה למשפחות עובדות. אנחנו גם נפעל להורדת מיסי קניה על בגדי תינוקות ועל סלולר.