סקר חדש בקרב מתפקדי העבודה שנערך על ידי רפי סמית ממכון סמית למחקר חושף כי לו היו מתקיימות היום הבחירות ליו"ר המפלגה, הן לא היו מוכרעות בסיבוב הראשון. הסקר הוזמן על ידי אנשיו של עמר בר לב, מהמתמודדים על ראשות המפלגה. בעוד שאת המקום הראשון תופס עמיר פרץ שמוביל עם 28 אחוזים, הרי שעל המקום השני מתמודדים באופן צמוד בר לבואבי גבאי עם 19 אחוזי תמיכה בכל אחד מהם. יצחק (בוז'י) הרצוג נמצא קצת מאחוריהם, עם 16% תמיכה.

הסקר נערך בקרב 500 מרואיינים כמדגם מייצג של מתפקדי המפלגה. הדגימה נעשתה באופן פרופורציונאלי הן למחוז והן לגיל המתפקדים. טעות הדגימה עומדת על 4.5%. 
לגבי המועמד אראל מרגלית, הסקר שבוצע יממה לאחר הצהרתו הרשמית על התמודדות ופרסום הסרטון "השמאלנים" שעורר הד ציבורי , חושף כי מועמדותו בשלב זה גורפת 14 אחוזי תמיכה בלבד. 

נתון נוסף מעניין שעולה מן הסקר קשור לאחוזי ההצבעה הצפויים. 74% מהנשאלים הצהירו כי הסיכוי שיבואו להצביע הוא מעל 90 %.  10% נוספים הצהירו על סיכוי די גבוה. ספר הבוחרים של המפלגה ייסגר סופית בשבוע הבא. נכון לעכשיו המספר עומד על כ-50 אלף. חשוב לציין כי אם מספר המתפקדים ירד מתחת ל-50 אלף הרי שתהיה לכך השלכה שלילית על גובה תקציב הקמפיין של כל מועמד. 
התפלגות עוצמת התמיכה במועמדים השונים חושפת אף היא דברים מעניינים. בעוד המועמד בוז'י הרצוג מקבל בסקר 16 אחוזי תמיכה בלבד, הרי שבדיקה מעמיקה מגלה כי גרעין התמיכה בו אמנם קטן יחסית אך אינו פריך. קרוב ל-50 אחוזים מקרב תומכיו הצהירו כי הם בטוחים במאת האחוזים שיצביעו לו ולא ישנו את עמדתם.  זאת לעומת המועמדים אראל מרגלית, עומר ברלב ואבי גבאי  שעוצמת התמיכה בהם נכון לעכשיו הינה פחות קשיחה. רק 30 אחוזים מקרב תומכיו המוצהרים של אבי גבאי בטוחים במאת האחוזים שביום המבחן אכן יתנו לו את קולם. 

אבי גבאי. צילום: יוסי אלוני

בר לב. צילום: אריאל בשור

 
עמיר פרץ הוא בעל מחנה חזק ונאמן. יחד עם זאת, הניצחון רחוק מלהיות מובטח בכיסו. התפלגות התמיכה במועמדים השונים כמו גם הפריכות שלה מראים כי בשלב זה הדברים נזילים ושבקרב חברי מפלגת העבודה קיים רצון להתחדשות. מדובר נכון לעכשיו בחמישה מועמדים עקשניים הבטוחים במועמדותם ואינם מראים נכונות לפרוש. יחד עם זאת, הקולות הנשמעים כיום במפלגה גורסים כי לקראת הסיבוב השני כל מי שאינו תומך בעמיר פרץ יתאחד סביב המועמד שירוץ מולו על מנת  לרענן את המפלגה.
ללא ספק, היכולת הארגונית והנעת הבוחרים כמו גם יכולתם של המועמדים השונים להשיג אחוזי הצבעה גבוהים בקרב תומכיהם הם שיכריעו מי יעלה לסיבוב השני.