ארבעה ימים אחרי הישיבה הסוערות בוועדה לביקורת המדינה בכנסת על דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן, הגיב היום (ראשון) לראשונה באופן פומבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעימות בין המשפחות השכולות לבין חברי הכנסת של הליכוד. "עם ישראל כולו מאוחד סביבכן, אתן שאיבדתן את היקר מכל למען ביטחון ישראל. אנו יודעים, אני יודע, שתקומת ישראל כרוכה במחיר כבד מנשוא וכולנו עמכן בכאבכן העמוק. כראש ממשלה וכבן למשפחת השכול, שמעתי את הדברים שנאמרו בשבוע שעבר בכנסת בלהט הוויכוח. אני מצר על כך שהדברים נאמרו, היה צורך להתנצל על כך מיידית וטוב שהדבר נעשה. ערב ימי הזיכרון והתקומה, עלינו לזכור שוב שהדבר החשוב ביותר הוא אחדות העם. זהו מקור כוחנו, זהו הבסיס לעוצמתנו וגם לעתידנו".

 
סערה בדיון בכנסת על דוח צוק איתן
כזכור, במהלך הישיבה התפתח עימות בין חבר הכנסת לדוד ביטן לבין אילן שגיא, אביו של ארז ז"ל שנפל בצוק איתן. בחילופי הדברים כינה ביטן את שגיא שקרן ודרש ממנו לא לנצל את מצבו גדי לשקר. עימות נוסף פרץ כשלאה גולדין, אמו של הדר שנחטף ביבי חמאס ומוגדר כחלל צה"ל, טענה שהממשלה הפכה את המשפחות לאויבי העם. ח"כ מיקי זוהר התפרץ לדבריה ואמר שזה לא נכון ובתגובה היא צעקה עליו וכינתה אותו חצוף". 
 
בדבריו בישיבת הממשלה התייחס נתניהו גם למצבם של ניצולי השואה. "בשנים האחרונות הממשלות בראשותי הגדילו באופן משמעותי את התקציבים לניצולים שחיים בקרבנו, אבל אנחנו חייבים להבטיח שהתקציבים הללו אכן יגיעו לניצולים. ובעניין הזה אני יודע שיש עוד מה לתקן ומה לשפר, ולכן החלטתי לעמוד באופן אישי בראש צוות שרים שיכלול את שרי האוצר, הבריאות, הרווחה, השיכון והמשפטים. אנחנו נעבוד יחד ובהקדם כדי להבטיח איכות חיים וקיום בכבוד לניצולי השואה בשארית חייהם. אין לנו מחויבות גדולה מזו". 
:
נתניהו התייחס גם לראיון שהעניק ברשת פוקס, בו התייחס לכך שהרשות הפלסטינית ממנת מחבלים רוצים ומשפחותיהם. "הבהרתי שהרשות הפלסטינית צריכה להפסיק לממן מחבלים שיושבים בכלא ולהפסיק לממן משפחות של מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פשעיהם", אמר. "זה מבחן פשוט וחד לרצונם של הפלסטינים בשלום". לדבריו, אי אפשר להיות בעד שלום עם ישראל, ובמקביל להאדיר ולממן רוצחי ישראלים ורוצחי חפים מפשע אחרים. 
 
ראש הממשלה התייחס גם לשביתת האסירים הביטחוניים, ואמר כי "הממשלה מובילה מדיניות נחושה ואחראית, על פי הנורמות הבינלאומיות ולא על פי תכתיבי מחבלים".