מליאת הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון פגרה מיוחד שבמהלכו אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק לדחיית פתיחת שידורי התאגיד הציבורי, עד ה-15 במאי, במקום ה-30 באפריל כמתוכנן. בעד ההצעה הצביעו 44 ח"כים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, 34 חברי כנסת התנגדו ואחד נמנע. כעת עוברת הצעת החוק לוועדה לקראת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.



לאחר שהחוק אושר בקריאה ראשונה, הוא יעבור לדיון בוועדה מיוחדת, בראשות יושב ראש הקואליציה דוד ביטן, במטרה להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. ההצבעה הסופית בנושא תתקיים מחר. 



הוועדה המיוחדת תורכב מחברי כנסת החברים בוועדת הכנסת ובוועדת הכלכלה. ועדה זו אמורה להכין גם את הצעת החוק להקמת תאגיד חדשות ציבורי חדש שתובא לקריאה ראשונה ב-3 במאי. הכוונה לסיים את אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית ב-10 במאי, חמישה ימים לפני תחילת שידורי התאגיד החדש, שכאמור טרם הוקם.



לפני כן, חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) הוביל דחייה נוספת להתחלת שידורי התאגיד. יו"ר ועדת הכנסת אמר: "מסגרת הזמנים אינה מאפשרת התארגנות מערכתית תקינה ועל כן אפעל לדחייה של שבועיים נוספים. הדחייה תקל על ההיערכות של תאגיד החדשות לפתיחת השידורים". לדבריו, מדובר בדחייה של שבועיים נוספים, כלומר התחלת שידורים ב1.6 במקום 15.5. 



קיש אמר ל"מעריב אונליין" כי "ההצעה החדשה תקודם רק אם תהיה הסכמה של שר האוצר - אם הוא לא יסכים זה לא יקודם". יושב ראש הקואליציה דוד ביטן התייחס להצעה ואמר: "היא מקובלת עלי, בכפוף להסכמת שר האוצר משה כחלון". יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן הגיב בביטול ליוזמה החדשה של ח"כ קיש ואמר: "זה לא יקרה".



גילאון לנתניהו: "תפנה לזוגתך הפסיכולוגית, נראה שאתה צריך עזרה"



במהלך הדיון, יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון ואמר לו: "ביבי, אחי, זוגתך לחיים שתחיה פסיכולוגית, תפנה אליה, אתה כנראה זקוק לעזרה, ואתה הרי ידוע כמי שאוהב להיעזר בבני משפחה".



גילאון, תקף את ראש הממשלה ואמר כי "הקומיסר נתניהו רואה את עצמו כצנזור, העורך, המגיש והצלם. הוא השווה את עובדי רשות השידור לאנשי החמאס, והביא לפירוקה ולהקמת תאגיד שעתה הוא מכנה כ״שמאלני״ ו״בטלני״, ופועל לפרק אותו כדי להקים משהו חדש שגם אותו ינסה לפרק בהמשך". הוא הוסיף: "מדובר בממשלה שלא מסוגלת ליישם אף מדיניות, חוץ ממדיניות של כיבוי שריפות ודחיינות אין-סופית. זו היא הדחייה המי-יודע-כמה בהעלאת התאגיד לאוויר, שעולה לציבור הישראלי המון המון כסף, ומאמללת מאות משפחות".