משבר התאגיד: אנשי משמר הכנסת סילקו הערב (רביעי) בכוח מיציע האורחים באולם המליאה קבוצה של אנשי התאגיד שהניפו כרזות עליהם נכתב "דחייה לדורות". התקרית אירעה בעיצומו של הדיון המרתוני הנמשך מאז שעות הצהריים, להכנת חוק לדחיית העלאת שידורי התאגיד בשבועיים לקריאה שנייה ושלישית.  ח"כ מאיר כהן מיש עתיד שניהל את הדיון, הורה לאנשי משמר הכנסת ולסדרנים לסלק את המפגינים מהציע. תחילה עוכבו בידי אנשי המשמר ולאחר מכן הוצאו מהמשכן ואישורי הכניסה שלהם נחסמו עד הודעה חדשה. ההצבעות במליאה לא יחלו לפני השעה 23:00. 


אתמול נעשה עוד ניסיון לדחות את פתיחת השידורים פעם נוספת, לאחר שח"כ יואב קיש הציע להזיזם ל-1 ביוני. ביטן אמר כי יתמוך בהצעה אם שר האוצר כחלון יסכים, אלא שאנשי כולנו הבהירו מיד כי אין סיכוי שדבר כזה יקרה. יו”ר סיעת כולנו רועי פולקמן אמר כי “לא תהיה שום דחייה. הכל ספינים. אם פותחים סעיף אחד בהסכם, אפשר לפתוח הכל”.



בדיון בקריאה הראשונה הביע ח”כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) חשש שכל המהלך נועד להדיח את ראשי מערכת החדשות בתאגיד מתפקידיהם “כי הם לא מוצאים חן בעיניכם. בשביל זה לעשות את כל המהומה הזו? ככה נוהגים בצפון קוריאה כשהמנהיג קם בבוקר ואומר אני לא רוצה אותו, תחתכו לו את הראש. החשש הוא שנתניהו רוצה להשפיע על חדשות נתניהו מירושלים בתקופת המעבר. בושה וחרפה. אתם עוסקים בגורלות של אנשים. תתביישו לכם. הכל מניפולציה ורמאות”.



במהלך הדיון הפנה יו”ר סיעת מרצ אילן גילאון דברים לנתניהו ואמר כי “הקומיסר נתניהו רואה את עצמו כצנזור, העורך, המגיש והצלם. הוא השווה את עובדי רשות השידור לאנשי חמאס, והביא לפירוק ולהקמת תאגיד שעתה הוא מכנה ’שמאלני’ ו’בטלני’, ופועל לפרק אותו כדי להקים משהו חדש שגם אותו ינסה לפרק בהמשך”.



יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, אמר כי “הדיון הזה הוא לא על התאגיד, אלא על מהותה של הדמוקרטיה. בבניין הזה יש לא מעט אנשים שרוצים לחיות בדמוקרטיה, אבל לא מוכנים לשלם את מחירה. הם רוצים בחופש הביטוי, אבל רק בחופש הביטוי שלהם. הם טועים לחשוב שזכויות המיעוט הם טובה שעושה הרוב למיעוט. הם טועים לחשוב שאם בחרו בהם, אין הגבלה על הכוח שנמצא בידם ועל הדרך שבה הם ישתמשו בו”. בסופו של הדיון, הצביעו 44 ח”כים ובהם ראש הממשלה בעד דחיית פתיחת שידורי התאגיד בשבועיים, לעומת 33 שהתנגדו ואחד שנמנע.