אחרי הפרסום על המגעים בין ישראל לארה"ב לקיום ביקור של הנשיא דונלד טראמפ בישראל בחודש הבא, פורסמו הערב בערוץ 2 פרטי הביקור, שיתקיים ככל הנראה בשבוע האחרון של חודש מאי, ויהיה ככל הנראה ביקור בזק, של לילה אחד בלבד. 

מחר אמורה לנחות בישראל משלחת אמריקאית לתיאום הפרטים הטכניים ובדיקת התיאומים לאפשרות של הביקור הזה. השבוע האחרון של חודש מאי הוא שבוע בו חל יום ירושלים, 50 שנה לשחרור ירושלים, מועד טעון מאוד מבחינת הפלסטינים, גם אם טראמפ יגיע רק בסמוך ליום הזה, ולא בדיוק בו.

לשכת ראש הממשלה והבית הלבן מנהלים מגעים מתקדמים לקיום ביקור רשמי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל בסוף חודש מאי, כך פורסם היום (רביעי). קיומו של הביקור ותוכנו עדיין לא נקבעו סופית, והוא יהיה הראשון של טראמפ במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט, מאז שנכנס לתפקידו כנשיא ארצות הברית. 

בפברואר האחרון דווח כי טראמפ החליט "ליישר קו" עם העולם הערבי, ונענה לבקשות מלך ירדן ונציגי מצרים שלא יעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. כך עולה מדיווחים בתקשורת הערבית. העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דווח בשבת, כי ממשל טראמפ העביר לרשות הפלסטינית מסרים שלפיהם השגרירות האמריקנית בישראל לא תועבר לירושלים. בידיעה נאמר כי גורמי ביטחון בכירים בממשל טראמפ נועדו השבוע עם ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', והעבירו לו מה שמכונה "מסרים מרגיעים" בעניין ההתנחלויות.

שגרירות ארצות הברית בישראל. צילום: רויטרס

כזכור, עבדאללה מלך ירדן הזהיר במהלך במהלך ביקורו בוושינגטון כי העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים עלולה להשפיע על הביטחון ועל היציבות באזור כולו. בשיחות שניהל המלך בוושינגטון עם בכירים בממשל ובקונגרס הוא אמר כי העברת השגרירות לירושלים תגביר את הייאוש והזעם אצל הערבים והמוסלמים ותאפשר לקיצונים להפיץ את רעיונותיהם החשוכים.