ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) - שהתעמת בשבוע שעבר בוועדה לביקורת המדינה עם אמו של החייל הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי החמאס - מכה על חטא. זוהר חתם עם קבוצת ח"כים על מכתב ליו"ר יד לבנים אלי בן שם ובו הוא ועמיתיו מתחייבים לשמור על כבודן של המשפחות השכולות ולפעול בכנסת ומחוצה לה להשבת הבנים הביתה.



במכתב שיזם ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) כתבו חברי הכנסת, תחת הכותרת "התחייבות למשפחות השכולות" את הדברים האלה: "השכול אינו מבחין בין שמאל לימין. עלינו להבין כי יש לשמור את המשפחות השכולות ואת כבודן מעל לכל ויכוח פוליטי שהוא. בעת זו, סמוך ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בפרט ולאורך כל ימות השנה, עם ישראל כולו חייב להיות מאוחד בהערכה לחללים שנפלו ולמשפחותיהם. כך גם כל מוסדות המדינה, חברי הממשלה וחברי הכנסת. מדובר במי שאיבדו את היקר להם מכל, ובכך הבטיחו לנו, לכולנו, את החיים".

חליק בר. צילום: מרק ישראל סלם
חליק בר. צילום: מרק ישראל סלם

 
עוד כותבים חברי הכנסת: "לפני שבוע היינו עדים לרגעים לא קלים בכנסת. רגעים שבהם נסדקו היחסים עם אוכלוסיית המשפחות השכולות בישראל".

"אנו, החתומים מטה, ח"כים וחברי השדולה להחזרת החיילים הביתה, מתחייבים בזאת לעשות הכל כדי לשמור על כבודן של המשפחות השכולות, על כבודם של צה"ל ושל כוחות הביטחון, וכן על כבוד בניהם ובנותיהן שנפלו עת הגנו על המדינה ותושביה, וכמובן להמשיך לפעול בכנסת ומחוצה לה למען השבת בנינו אורון שאול והדר גולדין ז"ל הבית".
 
"אנו מקווים כי מראות אלו לא יישנו וכי הסדקים יאוחו, לכבודם של הנופלים ולכבודה של הכנסת", חותמים חברי הכנסת את מכתבם. נוסף על בר וזוהר חתומים על המכתב הח"כים עמיר פרץ, עמר בר־לב, איילת נחמיאס־ורבין, איציק שמולי ורויטל סויד (המחנה הציוני) ויו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון.
 
כזכור, בדיון הטעון שהיה בוועדה לביקורת המדינה באשר לדוח המבקר על מבצע "צוק איתן" קטע ח"כ זוהר את דבריה של האם השכולה לאה גולדין, שטענה כי הממשלה הופכת את ההורים השכולים לאויבים. זוהר אמר כי אינו מסכים עם דבריה וכי הוא רואה בהם הגזמה. גולדין התפרצה לעברו בקריאות "שתוק, חצוף", ואף השליכה לעברו כוס מים.
 
מאז הספיק הח"כ להתנצל פעמים מספר, וכעת, לקראת יום הזיכרון, הוא אף חתם על מכתב התחייבות המופנה ליו"ר יד לבנים, לשמור על כבוד המשפחות השכולות ולסייע להן ככל יכולתו. מארגני המכתב מקווים כי עוד חברי כנסת מכל הסיעות יצטרפו להתחייבות.