המשברים האחרונים בקואליציה אמנם גרמו להרגשה של בחירות באוויר, אבל נדמה כי כרגע, כשהמשברים באים והולכים, זהו זמן טוב לבדוק את רחשי הציבור הישראלי בכל הנוגע להרגשתם כלפי נבחרי הציבור, והאם היו רוצים להשאיר את השלטון הנוכחי, או לחילופין, לגרום למהפך. על פי נתוני הסקר, שבוצע על ידי מכון גיאוקטוגרפיה, והוצג הבוקר (חמישי) בתוכניתו של גבי גזית ב-103FM, מתברר כי המגמה אשר השתרשה בחודשים האחרונים, נמשכת, בעיקר בכיוונה של "יש עתיד", אשר ממריאה, בעיקר על חשבון "המחנה הציוני". הליכוד אמנם ירד גם כן במספר המנדטים, אך יש לציין כי המפלגה נהנית מאוד מהתמיכה של הגרעין הקבוע שלה, למרות שגם בהיבט הזה נרשמה ירידה קטנה.



הנתונים, שהוצגו על ידי פרופסור אבי דגני, מצביעים על כך שהליכוד בשפל יחסי מזה זמן, וגם אחוז הבטוחים שאכן יצביעו עבורו קטן: רבים מאנשי "דת הליכוד" ממשיכים להאמין בה אולם אינם אוהדים את ראש הממשלה מזה זמן ועל כן יושבים על הגדר וטוענים כי עדיין לא החליטו. לפיד נחלש גם הוא בשני מנדטים לעומת לפני כחודשיים (28 מנדטים), אולם עדיין שומר על פער כדי 2 מנדטים מעל הליכוד. המחנה הציוני בהתאוששות מסוימת (לעומת פחות מ-10) לפני זמן מה, בעיקר לאור הבחירות הסוערות הצפויות לראשות המפלגה. אולם ה"חוזרים הביתה" של המפלגה לא בטוחים שימשיכו לתמוך בה.



"הבית היהודי" של בנט ממשיכה לצבור כוח (גם על חשבון נתניהו, לעומת הישגיו בבחירות הקודמות). ליברמן מתאושש מעט עם תוספת מנדט, כשגם התחזקות ניכרת בהצבעת תומכיו בו לאחרונה. מי שנראה שהמשבר האחרון עשה לו טוב הוא שר האוצר, משה כחלון, שהצליח להתאושש משפל של ארבעה מנדטים לפני כחודשיים, אבל עדיין לא חוזר אל מעמדו בבחירות האחרונות. עם זאת, רק אחוז קטן (10%) ממי שהצביעו עבורו היום בטוח שאכן גם יצביעו לו. 


סקר המנדטים הנוכחי. גרפיקה: קטיה קורליאקוב
סקר המנדטים הנוכחי. גרפיקה: קטיה קורליאקוב



מי שמראה התחזקות ניכרת ומפתיעה היא יהדות התורה של ליצמן וגפני, שמציגה מזה זמן התחזקות ניכרת המתנועעת בין שמונה ל-11 מנדטים לעומת שישה בבחירות 2015 , ובמקביל ישנה גם עלייה ניכרת בביטחון המצביעים שכך יצביעו. ש"ס "חזרה אל עצמה" כנראה משפל של ארבעה מנדטים בלבד, אל עבר שישה היום, אבל עדיין לא שבעת המנדטים מהבחירות האחרונות. המפלגה הערבית המאוחדת של איימן עודה, מתנדנדת מעט בין 12 ל-13 המנדטים, עם אחוז די נמוך של ביטחון המצביעים שאכן כך גם יצביעו בבוא היום.



לגבי האחוזים שאמרו כי יצביעו בוודאות למפלגתם, נמצאת מפלגת הליכוד עם 45 אחוזים, הבית היהודי עם 44 אחוזים, יש עתיד עם 40 אחוזים, ישראל ביתנו עם 42 אחוזים, כולנו עם 10 אחוזים, יהדות התורה עם 82 אחוזים, מרצ עם 50 אחוזים, ש"ס עם 82 אחוזים והרשימה המשותפת עם 44 אחוזים. המחנה הציוני, אגב, נמצאת הרחק מאחור עם 28 אחוזי הצבעה בטוחים בלבד.