שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הערב (שבת) להבטחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים והדגישה כי "זה הפסד גדול, ההתחייבות לעשות זאת הייתה של הנשיא עצמו לקהל הבוחרים שלו ולא לישראלים". היא התייחסה למאמצים המדיניים של גורמים אמריקאים להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים אמרה: "זה חסר סיכוי, כמו להיכנס עם הראש בקיר".

שקד הוסיפה בראיון ב"פגוש את העיתונות" כי "הייתה הזדמנות מדינית בימיו הראשונים של טראמפ בתפקיד, כשהוא ואנשיו עדיין היו פתוחים לרעיונות חדשים - והיא פוספסה". לדבריה, ייתכן ומישהו השפיע עליהם לא לנצל את ההזדמנויות ההיסטריות האלה. היא הכחישה קיום נתק בקואליציה בין השרים לראש הממשלה. "אני לא צריכה ממנו כלום כי אני מנהלת בעצמי את המשרד שלי, וכשאני כן צריכה אז אני קובעת פגישה איתו", אמרה, "מאמינה שהקואליציה הזו תחזיק מעמד עד 2019, כי לאף אחד אין אינטרס ללכת עכשיו לבחירות מיותרות". 
"אני הייתי נותנת לתאגיד לקום"

שקד התייחסה למשבר התאגיד. "אני הייתי נותנת לו לקום, אבל התפקיד הוא של שר התקשורת צחי הנגבי ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו", אמרה, "אני לא חושבת שתהיה פגיעה בחופש העיתונות, כי בסופו של דבר המתווה שוכם לא שונה ממה שקיים היום, אין כאן סתימת פיות". היא הוסיפה: "התקשורת במדינה חופשית ואין סתימת פיות".
לדבריה, הסיבה שהחליטה להיכנס לפוליטיקה היא בשביל לעשות דברים. "לא עשיתי את זה בשביל השררה", הסבירה, "כרגע אנחנו מצליחים מצוין, אחרי שנתיים אני כבר שרת משפטים - כל עוד זה עובד, זאת נוסחא מנצחת".