מתי הח"כים ילמדו לשמור על חשבון הטוויטר שלהם? ציוץ שנשלח היום (שני) מחשבון הטוויטר של שר החינוך נפתלי בנט עורר סערה ונמחק, כשבלשכתו של השר טענו כי "הציוץ פורסם בטעות על ידי סטודנט בלשכה, שהתכוון לשלוח את הציוץ מחשבונו האישי ובטעות שלח אותו מהמשתמש של בנט". 

בציוץ המקורי התייחס בנט להפגנות שהתרחשו אתמול נגד טקסי זיכרון משותפים למשפחות פלסטיניות ויהודיות שאיבדו את יקיריהן במלחמות ישראל, בהן הותקפו המשתתפים על ידי פעילי ימין. בציוץ שנשלח מהחשבון של בנט נכתב "אם הדיווח אמת, אני מצפה מאנשים שמתאבלים על רוצחי תינוקות ומפוצצי אוטובוסים שיהיו קצת פחות רגישים ליריקות, דחיפות ומים". הציוץ מחשבונו של בנט נשלח כתגובה לנורית קנטי, העורכת של רזי ברקאי בגלי צה"ל, שפרסמה עדות על האלימות בהן נתקלו המשתתפים. 

הציוץ שפורסם מחשבונו של בנט. צילום: טוויטר
בתגובה לציוץ מהשר בנט כתבה קנטי: "זה שר החינוך שמקווה שנהיה ראויים לקורבנם. זה יותר מייאש ממה שקרה אתמול.זכותן של המשפחות השכולות להתאבל כרצונן". זמן קצר לאחר מכן מחק בנט את הציוץ. קנטי פרסמה ציוץ חדש בו כתבה: "בלשכת נפתלי בנט מבקשים להבהיר כי ציוצו שנמחק לא נכתב ע״י השר אלא ע״י סטודנט בלשכה שהתכוון לצייץ מחשבונו האישי אך צייץ בטעות מהיוזר של השר". 

תקרית מביכה דומה אירעה בשבוע שעבר, כאשר מחשבון הטוויטר של ח"כ זהבה גלאון נשלח, ערב יום השואה, קישור לצפייה ישירה במשחק הקלאיסקו שנחסם לשידור בישראל מפאת כבוד המועד. בתגובה לאירוע אמרה יו"ר מרצ כי "מי שזייף את הציוץ הזה הוא חלאה, מנוול ורשע, והגשתי נגדו עכשיו תלונה במשטרה. אם זה לא זיוף, זו פריצה לחשבון שלי. כך או כך המשטרה תבדוק את זה". 

מאוחר יותר התייחס בנט לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אז בזמן שביקרתי את משפחתו של סא״ל עמנואל מורנו ז״ל, אחד מהסטודנטים אצלי צייץ ביוזר שלי ציוץ סר טעם, ועכשיו חגיגות. תנוחו. יום הזכרון היום".