שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון נפגש עם קבוצה של בכירים אמריקאיים בתפקידי מפתח בממשל טראמפ וייעץ להם שלא לסמוך לסמוך על יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). את הפגישה קיים טראמפ לפני בחירתו של טראמפ לנשיאות, אך רבים מהנוכחים התמנו כאמור אחרי כן לתפקידים בכירים. הוא חשף את דבר קיומה בראיון בג'רוזלם פוסט שיתפרסם במלואו ביום שישי. 

"העמדה של מנהיגים ערביים היא לא לחלוק איתנו את הארץ, ועבאס לא שונה, הוא לא יספק את מה שאתם מקווים לו", אמר יעלון. "אין מישהו בצד שלהם שיכול לעשות זאת. טראמפ רוצה להביא דיל, אבל אין פרטנר לדיל". 
בתגובה לפגישה בין טראמפ לאבו מאזן אתמול, אמר יעלון לג'רוזלם פוסט כי "אין כאן שום דבר חדש". "אני לא חושב שטראמפ יכול לגשר על הפערים, מכיוון שעבאס לא ישנה את עמדותיו. אני חושב שטראמפ צריך להראות רצון טוב בהתחלה, אבל ברגע האמת – הוא יראה שהפלסטינים יסרבו לשלום, כמו שבוש או קלינטון גילו". 

דונלד טראמפ עם אבו מאזן, אתמול. צילום: AFP

יעלון המליץ לבכירים שפגש להתמקד בצעדים מ"למטה למעלה", שנועדו לשפר את הכלכלה הפלסטינית ואת התשתיות ברשות, תוך אפשור מלא של מרחב התמרון הביטחוני של ישראל ביהודה ושומרון. 
כזכור, טראמפ ואבו מאזן נפגשו אתמול בבית הלבן. בפתח הפגישה אמר טראמפ כי הוא מקווה ש"משהו נפלא" יצא מניסיונותיו לחידוש המשא ומתן. עוד אמר הנשיא האמריקאי, כי הוא מחויב לעבוד עם שני הצדדים למען השגת הסכם שלום: "אנחנו נעשה את זה". לדבריו, הוא הופתע לראות את המנהיגים הישראלים והפלסטינים עובדים ביחד כ"כ טוב. "אנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים", טען. על הפגישה שלו עם עבאס אמר טראמפ כי הם ידונו בהזדמנויות כלכליות חדשות ושותפות חיובית בין ארה"ב לפלסטינים.