המשבר יחריף? בעקבות התבטאויותיו אתמול של נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, שאמר בין היתר כי "ישראל הורגת ילדים בעזה", ובהנחיית ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, שוחח היום (שלישי) מנכ"ל המשרד, יובל רותם, עם שגריר טורקיה בישראל, קמאל אוקם, ונזף בו על הדברים. זאת, ברוח המסר גם שהועבר אתמול מירושלים, לפיו "מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר לדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב. ישראל שומרת באדיקות על חופש פולחן מלא ליהודים, מוסלמים ונוצרים - ותמשיך לעשות זאת חרף השמצות חסרות שחר".



אתמול נפגש ארדואן עם ראש הממשלה הפלסטיני, ואישר את "הצורך בהפעלת מאמצים להגן על ירושלים מניסיונות של ייהוד", כך נכתב בהצהרה שיצאה בסיום הפגישה. בנוסף, הנשיא הטורקי אף קרא למוסלמים לבקר יותר במסגד אל אקצא "במזרח ירושלים הכבושה בידי הכוחות הצבאיים הישראליים והמתנחלים".  שני המנהיגים דנו גם באפשרות לקיים ועדה משותפת לשתי המדינות, וכן באפשרות של הקמת בית ספר עבור הקהילה הפלסטינית בטורקיה. 



בתוך כך, עובדי משרד החוץ מאיימים לפגוע בארגון של ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסוף החודש, על רקע מה שהם מכנים סחבת האוצר ביישום ההסכם הקיבוצי עם ועד העובדים. לדבריהם, לפני כחודשיים הגיעו להסכמות עובדי משרד החוץ עם פקידי האוצר אך טרם נראו תוצאות בשטח. 

במכתב ששלח כעת ועד עובדי משרד החוץ למנכ"ל המשרד, יובל רותם, כותב יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר: "על רקע מריחת הזמן המכוונת של פקידים באוצר, לא נותרה לעובדים ברירה אלא לפגוע בביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מאז ההסכמה על עקרונות להסכם השכר הקיבוצי בין ההסתדרות לאוצר לצערנו דבר לא קרה".

לדבריו, "עד לרגע זה לא התקבלה שום טיוטה להסכם. במקביל מגיע האוצר לשורת הסכמים במגזרים אחרים במשק ואותו אוצר מעכב במכוון את מימוש ההסכם איתנו. שוב עולה התחושה כי הרצון הטוב שמביע בענייננו מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, נבלם על ידי דרגי המקצוע במשרדו".
 

גודר מוסיף: "אנו מודיעים לך לפיכך על כוונתנו להוציא לעובדים הנחיות מפורטות על נקיטת צעדים ארגוניים חריפים במשרד החוץ ומקווים כי תצליח למנוע את ההסלמה הצפויה".