יממה לאחר שידור המהדורה האחרונה בהחלט של מהדורת "מבט" של הערוץ הראשון, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לדרך בה הופסקו השידורים ברשות השידור, ובהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה נכתב: "ההחלטה לסגור את רשות השידור  באופן שבו נעשתה הייתה לא מכבדת ולא מכובדת. ראש הממשלה שמע על כך בתקשורת". 



"הדבר נעשה לא על דעתו ולא בידיעתו מה גם שאינו מוסמך גם לקבל החלטה מסוג זה", נכתב בנוסף. "ראש הממשלה היה זה שנלחם על כך שחברת החדשות של הערוץ תמשיך לשדר ושכמה שיותר עובדים ייקלטו בגוף התקשורת החדש". 

עובדי רשות השידור שרים התקוה בסיום מהדורת מבט האחרונה


עובדי 'מבט' שרים התקווה בסיום המהדורה. צילום: אבשלום ששוני
עובדי 'מבט' שרים התקווה בסיום המהדורה. צילום: אבשלום ששוני



היום התייחס לנושא גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שאמר: "אני קרוב בגיל לחיים יבין יותר מלגאולה אבן, והיא לא נולדה שהוא התחיל לשדר. זה שכרון כוח של הורסי התקשורת החופשית. גם אם צריך לסגור, צריך לדעת איך. זורעים הרס כבד, והם יצטרכו לתת על זה את הדין".



 אמש כאמור התבשרו עשרות מעובדי רשות השידור כי מהדורת "מבט" ששודרה, תהיה האחרונה שתשודר אי פעם, כחלק מתהליך הסגירה של רשות השידור. מבט, ששודרה מאז 19688 נעלה את שידוריה עם הרבה מאוד דמעות מצד העובדים שהפיקו את השידור. במהלך השידור עברה המצלמה על כל אחד מהאנשים שהיו באולפן, בסצנה קורעת לב. רשות השידור צפויה לסיים את שידוריה בעוד שישה ימים מהיום לאחר 80 שנה.



מיכל רבינוביץ', מגישת מבט, הופקדה על השידור ולא הצליחה לעצור את הדמעות, במהלך כל השידור היא הגישה אותה בקושי, נעה בין דמעות לקול רועד, וניסתה לתת נקודת מבט אישית: "דמעות וגרונות חנוקים במהדורת מבט האחרונה. ההחלטה התקבלה בהפתעה ולמרות זאת, אנו נמשיך גם הערב, כמו שעשינו 50 שנה. חבל שאתם לא יכולים לראות את מה שקורה כאן באולפן, כולם הגיעו למהדורה האחרונה וכולם עם דמעות. אחד אחרי השני הגיעו הכתבים, אשר הגישו את האייטמים שלהם ונפרדו. 





"זהו גבירותיי ורבותיי, צופים יקרים, זאת היתה מבט האחרונה", כך סיימה רבינוביץ' את הרגעים האחרונים בשידור. "מבט אחרון של החדשות מרוממה, השידור האחרון מ-1968, זה קורה מוקדם מהצפוי, אבל גם היום אנחנו מופתעים, כמו שאנחנו מופתעים במשך שלוש השנים. אנחנו מעבירים את המפעל גם לתאגיד השידור שיתחיל לשדר ביום שני. תודה לכולם, מהדורת מבט אחרונה מירושלים". לסיום התקבצו עובדי רשות השידור ושרו את "התקווה". 




מגיש רשות השידור אורי לוי, לא יכל גם הוא להסתיר את התרגשותו הרבה וגם את כעסו מהדרך בה בחרו לסיים את המהדורה המיתולוגית: "מהדורת מבט האחרונה, אני לא יכול לנשום. אני חייב לבוא להגיד תודה לאנשים. זה כמו המשפחה שלי. מישהו בא ולקח את זה, וחותך את זה ומעביר למקום אחר. אני מרגיש נעלב מכל מה שחווינו. אני הרבה מאוד שנים, באתי בגיל 25 כשהכל היה שחור לבן, ומה לא עשינו - אירועים גדולים וקטנים, מלחמות, ותראו איך אנחנו מסיימים. כואב לי הלב. ולמה? בשביל מה זה קרה? זה עצוב לי, ומאוד קשה לי לדבר. יש כאן לא מעט אנשים סביבי". 
אורי לוי במהדורת מבט האחרונה. צילום: אבשלום ששוני
אורי לוי במהדורת מבט האחרונה. צילום: אבשלום ששוני

חיים יבין: "הלב שלי נשבר" 
המגיש המיתולוגי חיים יבין, המכונה "מר טלוויזיה" עלה גם כן לשידור ונפרד: "שלום שלום ואין שלום. זאת טרגדיה, זאת איוולת, זאת שטות, זאת שגיאה, זה פשע. מבט רשם ניסים מפוארים בתולדות התקשורת במדינת ישראל, ועכשיו, בהינף חרב, קוטעים אותו. למה? מה יוצרים במקומו? לאן זה מוליך אותנו? גחמה של איש אחד, ראש ממשלה אמנם, אבל גחמה. עכשיו במישור האישי, הלב שלי נשבר, אני מסכים עם אורי, עם תחושות הלב שלו. זה ממש עצוב. זה ממש גובל בבכי, כל המצב הזה, כל הדבר הזה לא היה צריך לקרות. אני עצוב. זה מה שיש לי להגיד מהמותן ומהלב".

העיתונאי יעקב אחימאיר אמר: "קברו אותנו קבורת חמור. לא נותנים לנו אפשרות להיפרד כהלכה, לא נתנו לנו אפשרות להגיד תודה לכל האנשים באולפן,  שהרבה לא יודעים את שמם. אני, כמו כולם, אני לא מבין את המהלך הזה.  אם רבים מאיתנו יעבדו בתאגיד, אז מה עשינו?, אז העברנו את השידורים מירושלים למודיעין? איזה חיסכון יש כאן? הדבר הזה יהיה אות של קלון על הממשלה הזאת. ככה היא מקבלת החלטות, שכל יום משנים תאריך זה או אחר? החותמת האחרונה היא לא חותמת. מודיעים לך שעתיים לפני השידור שזה מבט האחרון? מה, אנחנו פושעים, מוציאים אותנו לטייל? אנחנו מגורשים. זה לא אנושי. שמישהו יבוא ויגיד תודה. שבלעדיהם לא יהיה שידור. אף אחד לא בא ואמר 'סליחה'. לא לדבר על זה שמאות אנשים ייזרקו. זה אות קלון על הממשלה.