ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, למתקפת הסייבר העולמית שפגעה אתמול בכ-100 מדינות. "עד לרגע זה בישראל לא היו שום פגיעות בתשתיות הקריטיות שלנו", אמר ראש הממשלה. "הפגיעות האחרות מינוריות, אבל זה עד לרגע זה, וכל דבר יכול להשתנות".



לדברי נתניהו, "הקמת המערכת להגנה נגד מתקפות סייבר והרשות להגנת סייבר נבעו מתוך ראיית הנולד, מתוך הבנה שיש כאן איום חדש שהוא עוד לפנינו". ראש הממשלה פנה לאזרחים וביקש מהם ומן החברות בישראל להישמע להנחיות של הרשות להגנת הסייבר. "עוד יהיו הרבה התפתחויות ונצטרך להשקיע עוד משאבים כדי להבטיח שלמדינת ישראל, גם בצד הביטחוני שלה, ובמיוחד בצד האזרחי שלה, יהיו את ההגנות הדרושות נגד הסוג החדש הזה של מתקפות", הסביר.



לאחר מכן התייחס ראש הממשלה גם לאירוע בו שרפו חרדים קיצוניים בובות של חיילי צה"ל. "אתמול, במוצאי שבת, היה אירוע מתועב בירושלים. פלג קיצוני, שולי אמנם, של החברה החרדית, פלג שמזוהה עם נטורי קרתא, שרף בובות של חיילי צה"ל עם מדים של חיילי צה"ל, עם דגלי ישראל, במטרה לפגוע בחיילים חרדים", אמר נתניהו.



לדבריו, מדובר בצעד מתועב. "חיילי צה"ל שומרים על כולם, כולל על החרדים, כולל על האנשים הללו. אני מצפה, מבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה, ואני מבקש גם מן המשטרה למצוא את האחראים לו".