עימות חריף בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה לקראת ביקור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל שבוע הבא. ערוץ 2 חשף הערב (שני) כי במהלך הדיונים בין הצדדים על סדרי הביקור, התפתח ויכוח בין צוותי ההכנה של טראמפ למקביליהם בישראל בעקבות הצעת צוותו של נתניהו להתלוות לטראמפ לביקורו בכותל המערבי.



על פי הדיווח, צוותו של טראמפ ענה לנציגי ישראל כי מדובר בביקור פרטי, ובכיר אמריקאי אף אמר לישראלים: "מה פתאום. זה בכלל לא באחריותכם, הכותל חלק מהגדה המערבית", אמירה שהובילה לצעקות רמות בין הצדדים.

דיוויד פרידמן בכותל



דיוויד פרידמן בכותל. צילום: שגרירות ארה"ב
דיוויד פרידמן בכותל. צילום: שגרירות ארה"ב



גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב להתבטאות הנציג האמריקאי בהלם ואמר כי: "האמירה שהכותל המערבי הוא שטח בגדה המערבית התקבלה בתדהמה. בישראל משוכנעים שאמירה זו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, ככפי שבאה לידי ביטוי בהתנגדותו התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה. ישראל פנתה לארה"ב בעניין זה".



לעומת התבטאות הנציג האמריקאי, שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן ביקר בכותל ושם התבטא בנוגע לקשר בין ישראל לארצות הברית. "זאת הייתה נסיעה ארוכה", אמר פרידמן, "אנחנו עייפים אבל הדבר הראשון שעשינו זה לבוא למקום הקדוש לעולם היהודי, הכותל המערבי, אשתי בתי ואני, ישר משדה התעופה. התפללתי לשלום משפחתי, התפללתי למען הנשיא ולמען הצלחתו ואמרתי "שהחיינו", שאלוהים יברך את ארצות הברית, שאלוהים יברך את ישראל ואת הקשר הבלתי נתיק ביניהן".