ימים לפני ביקורו של נשיא ארצות הבריתדונלד טראמפ במפרץ הפרסי, עיתון הוול סטריט ג'ורנל חושף היום (שלישי) כי מדינות המפרץ הערביות הציעו תוכנית לשיפור היחסים עם ישראל וזאת בתמורה להקלות בנושא הפלסטיני. על פי דף עמדה שהפיצו המדינות, מוכנות הנסיכויות באזור לאפשר למטוסים ישראלים לעבור בשטח האווירי שלהן, לקיים קשרי תקשורת ואף להסיר הגבלות מסחר בין המדינות, אך זאת בתמורה להקפאת בנייה בהתנחלויות באזורים מסויימים ביהודה ושומרון והקלת המצור על עזה.



ההצעה פורסמה יממה אחרי הפגישה שנערכה בין נסיך הכתר של אבו דאבי מוחמד בן זייד אל נהיאן לבין הנשיא טראמפ כפגישת הכנה לביקורו המתוכנן באזור. כבר שנים רבות מדינות המפרץ וישראל פועלות לשיפור מערכת היחסים בינן, אך נאלצות לשמור את היחסים תחת מעטה סודיות בשל סירובן של מדינות המפרץ לקיים יחסים גלויים עם ישראל עד לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.



הצעה זו באה בנוסף לדיווחים על לחץ מצד ממשלו של טראמפ לחדש את המשא והמתן בין ישראל לפלסטינים, ואף דיווחים על כך שבבית הלבן מאמינים כי יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוא פרטנר לשלום, מה שצפוי להגביר את הלחץ על ישראל מצד ארה"ב.




דונלד טראמפ ונסיך הכתר של אבו דאכי אל נהיאן. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ ונסיך הכתר של אבו דאכי אל נהיאן. צילום: רויטרס





ממשרד ראש הממשלה סירבו להגיב לוול סטריט ג'ורנל.