חייו של מרגל שישראל שתלה בתוך ארגון דאעש נמצאים בסכנה כעת, בעקבות המידע המודיעיני המסווג שמסר נשיא ארה"ב טראמפ לרוסיה. כך ציטטה רשת ABC היום (רביעי) לפנות בוקר גורמים בממשל האמריקאי. המרגל, לפי הדיווח, מסר מידע על תכנית של המדינה האסלאמית להפיל מטוס נוסעים בדרכו לארצות הברית בעזרת פצצה החבויה במטען נייד באופן שלא ניתן לאיתור במכשירי סריקה נפוצים כיום. לפי הדיווח, מידע זה היה אמין מספיק כדי לגרום לממשל האמריקאי לשקול איסור מוחלט על העלאת מחשבים ניידים בטיסות מאירופה ליבשת.

לפי הדיווח, המידע נמסר מישראל לארצות הברית תמורת התנאי שהמקור אליו יהיה חסוי. בעקבות המידע שטראמפ מסר ביוזמתו לשר החוץ סרגיי לברוב, עולה חשש לחיי המקור. הנשיא טען מוקדם יותר כי "יש לו זכות מלאה למסור מידע למי שהוא רוצה", וכי הוא עשה את זה "למטרות הומניטריות", מחשש לנפגעים בטרור. 
באתר באזפיד דווח כי שני אנשי מודיעין אישרו כי ישראל שיתפה עם ארה"ב מידע לגבי מזימת טרור של דאעש להחדיר מטענים למחשבים ניידים ולהעלות אותם על מטוסים, תחת הסכם שיתוף המודיעין בין שתי המדינות. "יש לנו הסכם ייחודי עם ארצות הברית לגבי שיתוף מידע מודיעיני", אמר אחד מהם לבאזפיד, "אין לנו הסכם דומה עם אף מדינה אחרת".

לדברי אחד מאנשי המודיעין, בין וושינגטון לירושלים יש הבנה מיוחדת לגבי שיתוף הפעולה הביטחוני. "שיתוף המידע עם מדינות אחרות, ללא ידיעתנו זה התממשות הפחדים הגדולים ביותר שלנו". "חייב להיות אמון כדי שהסכם כזה יעבוד. לא אדבר בשם כל הממסד הביטחוני של ישראל, אבל אני לא הייתי בוטח במישהו שמשתף מידע מודיעיני בלי לתאם איתנו", אמר הגורם. 
הגורם השני אמר כי בכירי המודיעין בישראל "רותחים מזעם ודורשים תשובות", לגבי האם הצבא ימשיך לשתף מידע מודיעיני עם ארצות הברית.
הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הידע שטראמפ חשף היה כה מסווג, שהוא אפילו לא שותף עם  בעלות הברית הקרובות ביותר של ארצות הברית, המכונות בשם "חמש העיניים", בהן נכללות גם בריטניה וקנדה. 
גורמים ישראלים לא אישרו שהם אכן המקור למידע. שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, אמר לניו יורק טיימס כי שתי המדינות שומרות וישמרו על יחסים קרובים במלחמה בטרור. "לישראל יש ביטחון מלא בשיתוף המודיעין עם ארצות הברית ומצפה להעמיק את היחסים בשנים הקרובות תחת הנשיא טראמפ".
דובר הבית הלבן, שון ספייסר, סירב להגיב לדיווח, אך אמר כי "הממשל מעריך את היחסים שיש לנו עם ישראל בנושא שיתוף המודיעין". בנוסף הוא אמר כי הוא שמח על התגובה של השגריר דרמר.