חישוק מימין לראש הממשלה ערב ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל. ראשי המטה הלאומי בליכוד, שבח שטרן ונתן אנגלסמן, ממחוז יו"ש במפלגה, דורשים לכנס את מרכז הליכוד בהקדם על מנת לקבל החלטה על סיפוח כל שטחי יהודה ושומרון. שטרן ואנגלסמן אספו כנדרש 800 חתימות של חברי מרכז והם יגישו אותם היום ליו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ. זה מצידו הודיע כי אם יקבל את החתימות יכנס כחוק את מרכז הליכוד בתוך 30 יום לצורך דיון וקבלת החלטות.



בין החותמים גם שליש מחברי סיעת הליכוד בכנסת: השרים אופיר אקוניס ואיוב קרא, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי וחברי הכנסת יואב קיש, נאוה בוקר, נורית קורן, מיקי זוהר, ירון מזוז, אורן חזן, אמיר אוחנה, יהודה גליק ואברהם נגוסה.



בפנייתם לשר כץ כתבו היוזמים, כי “בהתאם לחוקת הליכוד אנו פונים אליך בדרישה לכנסת את מרכז הליכוד בתוך 30 יום לדיון והצבעה על הצעת ההחלטה הבאה: במלאות יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם ירושלים בירתנו הנצחית מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון". הפנייה מסתיימת בפסוק: “אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני".



בעת מסירת החתימות לשר כץ, הוא בירך את שבח שטרן על פעילותו למען ארץ ישראל ויהודה ושומרון והוסיף כי "צר לי שאנחנו צריכים לכנס מרכז על באיסוף חתימות. בתקופה הקרובה הולכות להיות כמה ישיבות מרכז. הראשונה ביום ראשון הקרוב - לאישור בחירות למרכז החדש, השנייה ביוני ובה תעלה להצבעה הצעה לשינוי החוקה שיו"ר המרכז יוכל לשנות לכנס את המרכז שלוש פעמים בשנה ואני מקווה שבכך נושא החתימות יתייתר. השר כץ התייחס לתוכן הפנייה של חברי המרכז ואמר: "אנחנו צריכים לבנות בכל חלקי ארץ ישראל. עלינו לספח את כל השטחים שלנו לישראל, את מעלה אדומים ואריאל".



אנגלסמן אמר למעריב אונליין כי “הכוונה היא לדרוש ולקבל החלטה במרכז הליכוד להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. אספנו כנדרש 800 חתימות ואף עברנו את הכמות הנדרשת. היוזמה היא חיזוק לראש הממשלה בקו הלאומי הימני בהתאם למצע של הליכוד".



הקריאה של חברי הליכוד באה בניגוד להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מלפני כחודש וחצי, אז נקבע כי על מנת להתחשב בבקשותיו של טראמפ, בעקבות פגישתו עם נתניהו בבית הלבן,  יופעלו שורת צעדים לריסון בנייה בהתנחלויות. בין היתר, תוגבל הרחבת יישובים קיימים אל מעבר לשטחיהם הנוכחיים ותיאסר הקמת מאחזים חדשים.