נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי להגיע לישראל ביום שני הקרוב. לקראת ביקורו, תיאר הפרופ' איתן גלבוע, מומחה לארה"ב באוניברסיטת בר אילן, את התנהלותו מתחילת תקופת כהונתו בבית הלבן: "אני חושב שמדובר באדם ללא ניסיון. הוא איש עסקים שאינו מבין את התהליכים הפוליטיים ולא מנסה ללמוד איך להיות נשיא. זה מאד מדאיג. במקום זאת, הוא בחר באנשים טובים לשרת לידו".

 


גלבוע התייחס בדבריו להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים: "לנשיא טראמפ אין בעיה לשנות מדיניות מקצה לקצה בנושאים העומדים לסדר היום. הוא התחייב יותר מכל נשיא אחר שיעביר את השגרירות ארה"ב לירושלים, בארץ הייתה ציפייה גדולה ואף נתניהו הגדיר את טראמפ, לאחר הביקור בוושינגטון, כידיד הגדול ביותר שהיה לישראל בבית הלבן. לדעתי, לאחר הביקור הקרוב יהיה על נתניהו להסתייג מהאמירה הזו. מה שטראמפ רוצה לעשות הוא לא להירשם בהיסטוריה כמעביר השגרירות מתל אביב לירושלים אלא כמי שהשיג הסכם כולל בין ישראל לפלסטינים".

לדברי גלבוע, "העברת השגרירות נתפסת כיום כמעצור בדרך הזו כמו גם ביקור עם נתניהו בכותל. עצם הביקור בישראל הוא המסר של טראמפ. הוא מתחיל את ביקורו בערב הסעודית, רוצה לשקם את יחסיו עם המצרים, לבנות חזית כנגד איראן. זה המסר שלו. מבחינת התכנים הצפויים לנו בביקור- אצל טראמפ הכל יכול להיות".
הפרופסור המומחה התייחס גם לפליטה הפה של טראמפ שחשף מידע מסווג למקורות רוסים והסביר: "השאלה היא לא רק איזה מידע נמסר אלא למי הוא נמסר. המידע נמסר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אבל גם לשגריר רוסיה בוושינגטון, סרגיי קיסליאק, שהיה מעורב בקשרים במטה הבחירות של טראמפ לנשיאות. זו בעיה גדולה ומכופלת. האינפורמציה הזו נמצאת כיום ברחובות ובתקשורת, זו שערורייה אחת גדולה. אני חושב שייגרם נזק בטווח הקצר ליחסי המודיעין המצוינים שהיו בין ישראל לארה"ב. אני לא חושב שיהיה אפשר לעבור לנושא לסדר היום".