מספר ימים לפני ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במזרח התיכון אמר היום (חמישי) נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, במסגרת פגישה עם שלושה עורכים ראשיים של עיתונים מצריים, כי טראמפ הוא החוליה המכרעת בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו כן, א-סיסי הוסיף כי הוא "מאמין בו וביכולותיו להביא לפתרון הסכסוך".



"טראמפ הוא אדם דגול, שאינו מסתפק בדבר מלבד הצלחה ויש לנו אמון ביכולותיו והבטחותיו. ישנם דברים שאנחנו מודיעים עליהם, ודברים אחרים שאנחנו לא מפרסמים", הדגיש הנשיא המצרי.



מלבד זאת, הוא גם ניצל את הבמה כדי לפנות למנהיגים הישראלים, במטרה שינצלו את ההזדמנות הקרובה לעשיית שלום: "הערבים והפלסטינים מוכנים לשלום. אם יהיה הסכם, הקונפליקט יהיה היסטוריה. יש לכם הזדמנות היסטורית להשיג שלום".



אבו מאזן (מימין) ונתניהו (משמאל). "הזדמנות היסטורית לעשות שלום". צילום: AFP
אבו מאזן (מימין) ונתניהו (משמאל). "הזדמנות היסטורית לעשות שלום". צילום: AFP



הוא אף הוסיף כי "יש לכולנו הזדמנות לחיות יחד ולהשיג עתיד טוב יותר לבני העמים שלנו בלי שנאה". לטענתו, "זו תהיה טעות קשה אם לא ננצל את ההזדמנות הזו".



"כאשר נפגשתי עם הנשיא טראמפ בבית הלבן", סיכם א-סיסי, "דנו באריכות בשתי סוגיות עיקריות: המאבק בטרור ופתרון הסוגיה הפלסטינית. בשתי הסוגיות יש לנו אינטרסים משותפים".



נשיא מצרים הודיע גם כי ישתתף בפסגה הערבית-אסלאמית-אמריקאית שתיערך בריאד, בירת סעודיה, אליה צפוי להגיע טראמפ לפני ביקורו בישראל וברשות הפלסטינית.