יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון התראיינה היום (חמישי) בגלי צה"ל ותקפה את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על רקע ביקורו הצפוי בשבוע הבא בישראל. "אני אף פעם לא חשבתי שטראמפ הוא משיח בן דוד. אני לא צהלתי כשהוא נבחר. הייתה לי עליו ביקורת גדולה, הוא עבריין מין שיושב בבית הלבן, הומופוב ואסלאמופוב. הוא הנשיא של הדמוקרטיה הגדולה בעולם".



גלאון מתחה ביקורת על שר החינוך, נפתלי בנט, שלדבריה "צהל כאשר טראמפ נבחר". יו"ר מרצ התייחסה לנכונותו של טראמם להתניע את התהליך המדיני והבהירה כי "כל השיח הזה מה טראמפ מביא קצת מטריד אותי. עשרה טראמפים לא יקדמו שם דבר אם לא תהיה נכונות אמיתית".



"אני רואה בו אדם שמחויב לאינטרסים האסטרטגיים של הממשל האמריקאי", אמרה גלאון והדגישה כי יכולתו של טראמפ להביא להסכם מוטלת בספק. "טראמפ בא לפה לסגור עסקה כאילו השטחים זה עסקת נדל"ן במנהטן".



כוננות לקראת ביקור טראמפ



בתוך כך המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לאבטחת שהותו של נשיא ארצות הברית, ביום שני בשבוע הבא. במקומות שאליהם יגיע טראמפ, ביניהם נמל התעופה בן גוריון וירושלים, יתוגברו עם שוטרים ממחוז המרכז ושוטרי יס"מ.



מלון "המלך דוד" בירושלים יארח את טראמפ ואת רעייתו מלניה במהלך ביקורם הרשמי הראשון בישראל. המלון, על כל 233 הסוויטות והחדרים שלו, ייסגר לטובת הביקור של הזוג הנשיאותי של ארה"ב החל מ-21 במאי בערב ויהפוך ליעד מבוצר עד לסיום ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל.