מקורבים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מתחו ביקורת על שר החינוך נפתלי בנט על רקע דרישותיו מראש הממשלה, בנימין נתניהו שיבהיר לנשיא טראמפ כי ישראל מצפה להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. "אם יש מישהו שקבר את הסיכוי להעברת השגרירות זה השר נפתלי בנט", כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 2. עוד דווח שאותם גורמים מבהירים כי "בנט מסומן אצלנו".



על רקע התבטאויותיו של השר בנט נגד היוזמות של הנשיא האמריקאי, מקורבי הנשיא טראמפ ובכירים בבית הלבן הביעו זעם קשה ותסכול רב. בתוך כך מטעם השר בנט נמסר בתגובה לחדשות 2 : "בנט מקבל בברכה את הנשיא טראמפ בביקורו הראשון בישראל. יחד עם זאת הוא שומר על ביטחונה של ישראל. בנט לא נבחר להגן על אינטרסים של הבית הלבן אלא אינטרסים ישראלים, יש מי שמסכים לוויתורים בירושלים ועל חלקי מולדת, בנט יעמוד נגד זה".



ביקורת בסביבת טראמפ. צילום: רויטרס
ביקורת בסביבת טראמפ. צילום: רויטרס



כזכור, בתחילת השבוע צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו: "אני קורא לרה"מ להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל". בנט הוסיף כי "העברת שגרירות ארה"ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, ומחזקת את הסיכויים לשלום-אמת, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל".



לפני ארבעה ימים התייחס לנושא מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון בראיון לרשת NBC ואמר כי "הנשיא דונלד טראמפ מנסה לאמוד אם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תקדם או תפגע בסיכוי להשגת הסכם ישראלי-פלסטיני". הוא הוסיף: "הנשיא ינסה לגלות רגישות לנושא, בתקווה שהדבר יסייע להתקדמות התהליך".



לדברי טילרסון, הנשיא החליט לנקוט בגישה גמישה, ללמוד את הנושא, להקשיב לכל הצדדים ולנסות להבין את ההשפעה של מהלך כזה על תהליך השלום. "טראמפ מעוניין לקדם את השלום, ובאופן כללי הוא מאוד נזהר בקבלת החלטות שיכולות להשפיע על התהליך", הסביר מזכיר המדינה, "אני חושב שהדברים תלויים בישראל ואיך היא תראה את זה האם זה יעזור להשגת עסקה, או שזה יהווה הפרעה לכך".



שגרירות ארצות הברית בישראל. צילום: רויטרס
שגרירות ארצות הברית בישראל. צילום: רויטרס