האם אי העברת השגרירות לירושלים משפיעה על יחס הישראלים לדונלד טראמפ? ארבעה ימים בלבד לפני ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, נראה שהפופולריות לה זכה בישראל לאחר בחירתו הולכת ודועכת. סקר של מכון סמית' שנערך בקרב 500 ישראלים יהודים, קובע כי טראמפ כבר לא נחשב יותר פרו ישראלי מאשר פרו פלסטיני, וכי הוא יצטרך לשנע את הישראלים שהוא בעדם. 

על פי הסקר, רק 56% מהיהודים בישראל חושבים שממשל טראמפ מחזיק בעמדות פרו ישראליות יותר מאשר תומך בפלסטינים. ב-11 בינואר, תשעה ימים לפני השבעתו של טראמפ לנשיא, עמד הנתון על 79%.
עם זאת, מבין האנשים שחושבים שטראמפ כבר לא יותר פרו ישראלי - 23% - מעטים חושבים כעת כי הוא יותר פרו פלסטיני -נתון שעלה באחוז בודד. במקום זאת, חלה עליה באחוז הישראלים שחושבים שהממשל הוא כעת ניטרלי בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מ-10% ל-21%, או שלא ידעו מה הנשיא חושב.
 

בחלוקה לתמיכה במפלגות, עולה כי מצביעי ליכוד חושבים שטראמפ יותר פרו ישראלי. מנגד, מצביעי יש עתיד פחות חושבים כך.

נושא העברת השגרירות לירושלים עלה לכותרות לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אמר הנשיא  בוחן האם המהלך יסייע או יפגע בתהליך השלום. לדבריו, הנשיא החליט לנקוט בגישה מאוד גמישה, ללמוד את הנושא, להקשיב לכל הצדדים ולנסות להבין את ההשפעה של מהלך כזה על תהליך השלום. "טראמפ מעוניין לקדם את השלום, ובאופן כללי הוא מאוד נזהר בקבלת החלטות שיכולות להשפיע על התהליך", הסביר מזכיר המדינה, "אני חושב שהדברים תלויים בישראל ואיך היא תראה את זה האם זה יעזור להשגת עסקה, או שזה יהווה הפרעה לכך".

על כך ענה לו נתניהו כי "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל".

טראמפ יגיע לישראל ביום שני היישר מערב הסעודית, שם יפתח את xhuru הראשון בעולם כנשיא. הנשיא האמריקאי צפוי לשאת תפילה בכותל המערבי, ייפגש עם הנשיא ראובן ריבלין ויבקר ביד ושם. בנוסף הוא צפוי לשאת נאום במוזיאון ישראל ולאחר מכן להיפגש לארוחת ערב עם ראש הממשלה ורעייתו במעון הרשמי בירושלים. ביום שלישי הוא ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה ואז ימשיך בדרכו לאירופה.