הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (ראשון) חבילת מחוות לפלסטינים, לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. שמונה שרים תמכו, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, התנגדו. מדובר בשורת צעדים כלכליים הכוללים בין היתר הקמת אזור תעשייה בתרקומיה ובג'לאמה, הקלות במעבר אלנבי ובנייה פלסטינית בשטחי C.



הדיון בקבינט נמשך כחמש שעות. במהלכו פרץ עימות בין  בנט ושקד לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי אחת ההקלות לפלסטינים שהובאו לאישור הקבינט והנוגעות לאישורי בניה לפסלטינים בשטח c. בתם הדיון נערכה ההצבעה וההקלות אושרו ברוב של שמונה שרים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד קולותיהם של בנט ושקד. גורמים בממשלה העדיפו אתמול לקרוא להצעות שהובאו לקבינט "הקלות כלכליות לקראת ביקור טרמאפ" ולא חבילת הטבות.
במסגרת הדיון שהתקיים במתקן ביטחוני באזור ירושלים הוחלט לתת לפלסטינים אישורי בנייה בשטחי C שנמצאים בשליטת ישראל ופתיחת אזורי תעשייה בג'לאמה ותרקומיא. כמו כן הוחלט כי מעבר אלנבי יפעל 24 שעות ביממה.


על פי דיווחים בתקשורת הערבית ביקש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישת ההכנה עם טראמפ בוושינגטון, להקל על הפלסטינים בשטחי C ולאפשר להם תנועה חופשית ופיתוח כלכלי. המחוות הכלכליות באות גם בהמשך למפגש שקיים לפני כשבועיים השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי עם נציגים ירדנים ופלסטינים במפגש החצי־שנתי של המדינות התורמות בבריסל. 



במפגש השתתף שליחו המיוחד של טראמפ לאזור ג’ייסון גרינבלט, והוא עמד על החשיבות שביוזמות כלכליות כחלק מההתקרבות בין הישראלים לפלסטינים. בעקבות המפגש בבריסל הציע הנגבי לשר האוצר משה כחלון להיפגש עם עמיתו הפלסטיני שוקי בשארה כדי לדון בקידום מיזמים כלכליים משותפים. ואכן, הפגישה בין השניים התקיימה ביום רביעי האחרון. הסיכומים שהושגו ביניהם יוצגו היום בישיבת הממשלה.



נשיא ארצות הברית התייחס בנאומו בערב הסעודית לסיכוי להשיג שלום במזרח התיכון והדגיש כי שיתוף הפעולה בין הדתות המונותאיסטיות יכול להביא שלום גם עם הפלסטינים. כשהוא מונה את ארגוני הטרור בהם צריכים להילחם, כלל הנשיא האמריקאי גם את חיזבאללה וחמאס. ארגון הטרור הפלסטיני כבר הספיק לגנות את הנאום בגלל זאת, ולטעון כי הוא מוכיח שטראמפ "מוטה לטובת ישראל". מטרה מרכזית נוספת של טראמפ ושל הסעודים הייתה איראן, אותה הם האשימו בטרור ודרדור היציבות באזור, בין היתר דרך הסיוע למשטר אסד במלחמת האזרחים בסוריה.