המרגל יונתן פולארד מבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש שלא ישכח אותו בשיחות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחר. פולארד אמר את הדברים לחברים קרובים במהלך סוף השבוע ורעייתו אסתר, חזרה עליהם בפני הג'רוזלם פוסט. "כמה שצריך לדאוג שטראמפ יעמוד בהבטחתו להעביר את השגרירות לירושלים, זה חשוב בדיוק כמו  שראש הממשלה יעמוד בהבטחתו להביא סוכן ישראלי הביתה", אמר פולארד לחבריו. 

בשבוע שעבר דן בית המשפט בערעורו של פולארד נגד תנאי שחרורו המגבילים שהוטלו עליו כששוחרר מן הכלא אחרי 30 שנה. על פי תנאי השחרור, נאסר על פולארד לצאת מביתו שבניו יורק אחרי השעה 19:00 בערב או לפני 7 בבוקר, הוא חייב למסור את המחשב שלו לבדיקה וחייב לענוד מכשיר מעקב שכופה עליו לחלל שבת. עורך דינו של המרגל, אליוט לאואר, אמר כי לג'רוזלם פוסט כי יש לו סיבה להאמין שערעור יש סיכוי והביע תקווה שהוא יתקבל.  לבית המשפט אין סמכות לשנות את ההגבלות, אבל הוא יכול להמליץ לוועדת השחרורים להקל בהן או לבטל אותן. 
על פי החוק האמריקאי, הנשיא יכול להמתיק את עונשו של פולארד ולהעניק לו חנינה או לאפשר לו לעבור לגור בישראל, תולך שהוא מתייצב באופן קבוע בשגרירות ארה"ב בישראל או במשרד המשפטים הישראלי.

ההנחה היא שכעת יהיה נוח לטראמפ להקל על פולארד, משום שמהלך כזה יאפשר לו להסיח את הדעת מהביקורת במידה ויחליט שלא להעביר את השגרירות בישראל לירושלים. גם ראש הממשלה עשוי להרוויח ממעבר של פולארד לישראל משום שהדבר עשוי לאפשר לו להשקיט את הביקורת  בתוך הקואליציה.