"אני רציני ונחוש להמשיך בתהליך השלום, אני הולך עד הסוף עם הסדר שלום", כך אמר היום (שלישי) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בפגישה קצרה ביניהם לפני נאומו של טראמפ במוזיאון ישראל. הרצוג עשה בימים האחרונים מאמצים ניכרים כדי ליזום פגישה בינו לבין הנשיא  טראמפ, בתוקף היותו יו"ר האופוזיציה אולם מאמציו עלו בתוהו.



טראמפ ומלניה נפרדים מישראל. צילום: אבשלום ששוני
טראמפ ומלניה נפרדים מישראל. צילום: אבשלום ששוני



הפגישה היחידה ביניהם במהלך הביקור הייתה בזמן קבלת הפנים ולחיצות הידיים בנתב"ג, והרצוג אמר לו: "אני יו"ר האופוזיציה, אני ממרר לנתניהו את החיים". היום, עם תום נאומו של טראמפ במוזאון ישראל, הצליח הרצוג לשוחח עם הנשיא האמריקאי במשך מספר דקות בתיווכו של חתנו של טראמפ ויועצו ג'ראד קושנר. במהלך השיחה ביניהם אמר טראמפ להרצוג כי הוא לא יסתפק בנאומים ואף הדגיש: "אני הולך עד הסוף עם הסדר שלום". 



בתוך כך, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין חשף היום בדיון במליאה כי הכנסת היתה אופציה מועדפת על האמריקאים למיקום נאומו המרכזי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, אולם הרעיון ירד מהפרק מאחר ובמשלחת הישראלית חששו כי הנאום לא יעבור ללא הפרעות. כזכור, הודיעו האמריקאים תחילה כי טראמפ ישא את נאומו המרכזי על פסגת המצדה אולם בסופו של דבר הרעיון בוטל בשל תנאי מזג האוויר והנאום נישא לבסוף במוזיאון ישראל.

אדלשטיין אמר היום במליאה כי "האמריקאים ביקשו תחילה שנשיאם ינאם בכנסת, ורק בגלל חמישה שישה חברי כנסת שעשרים שניות של תהילה היו חשובות יותר מכבודה של המליאה, היא היתה היום ריקה. עצוב אבל זו המציאות". לאחרונה סיפר היושב ראש אדלשטיין כי ביטל מיוזמתו פניות של מספר מנהיגי מדינות לנאום בכנסת משום שחשש מהתנהגות לא נאותה של הנוכחים.