"לא רוצה לרוץ לראשות הממשלה. טוב לי במשרד האוצר. אשמח לכהן קדנציה נוספת – וכשאסיים אלך הביתה", כך אמר היום (רביעי) שר האוצר, משה כחלון. בנוגע ליחסיו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כחלון: "אני והוא כבר לא". את הדברים אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת, בפאנל "אחד על אחד", למראיין, העיתונאי ספי עובדיה מערוץ 10. עובדיה ציין כי נתניהו אמר שהבחירות יתקיימו במועדן, 2019, ובתגובה ענה כחלון: "לא יכול להגיד לך. ראינו לפני חודש וחצי שעל דבר סופר שולי כמעט הגענו לבחירות".



בהתייחס לתאגיד השידור הציבורי אמר שר האוצר כי "המאבק לא היה על הרייטינג, דיברו שם על כספים ופרצו המסגרות בצורה לא אחראית. מאות מיליוני שקלים היו צריכים להישרף ולא הסכמתי שכסף ייזרק סתם. הייתי מוכן לשלם המחיר. שקל נוסף לא יצא מקופת המדינה לצרכים האלה", הבטיח. כחלון סירב לענות לשאלה, מדוע נתניהו גילה רגישות רבה כל כך לנושא.



לאחרונה סירב כחלון לבקשת שרת התרבות, מירי רגב, להקצות תקציב של 200 מיליון שקל לחגיגות לציון 70 שנה להקמת המדינה. "למה? לחגוג על מה?" התייחס לכך כחלון. "אני לא חושב שזה נכון שתקציב המדינה יממן חגיגות. 200 מיליון זה הרבה מאד כסף בשביל חגיגה".



"אם איילת שקד יצאה מרוצה, זה בסדר גמור. אין לי טענה, אם זה טוב לה זה טוב לכולם", אמר כחלון בהתייחס לבחירת שופטים לבית המשפט העליון על ידי הוועדה שבה הוא חבר יחד עם שרת המשפטים, בה נרשמו חילוקי דעות. "מדובר בוועדה עניינית, תמיד יש תפיסות עולם וכל אחד מושך לצד שלו. הכל התקבל סופו של דבר בפה אחד. בסופו של דבר, מי שנהנה מבית משפט עליון חזק – אלה החלשים בחברה". כחלון ציין כי הוא מתנגד להצעת השרה שקד ביטול שיטת הסניוריטי בבחירת נשיא העליון. "כל יום משנים פה דברים? זה לא עובד ככה. לא אתן לזה לקרות".



לסיכום ביקורו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר השר כי "אני מרוצה מהביקור. בניגוד לכל הביקורות שקראתי הבוקר, אני שמח שהוא לא בא עם תכניות והכרעות כי אז זה לא היה רציני. הוא שמע אותנו ואת אבו מאזן - הוא בא לפה לתכנית לימוד. זה לא סכסוך פשוט ואני שמח שהוא לא יצא עם החלטות והצהרות, אלא חילק אמפתיה לכל אחד. לדעתי איתו דווקא נהיה בכיוון הנכון".