נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחוש מאוד להביא שלום למזרח התיכון, כך לפחות עולה מדבריו של מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, ששוחח הערב (רביעי) עם כתבים המלווים את הנשיא במהלך ביקורו הראשון מחוץ לארה"ב כנשיא. 

"טראמפ הפעיל לחץ רב והיה תקיף ביותר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס", אמר טילרסון, "והבהיר להם כי יהיה עליהם להתפשר כדי להשיג התקדמות בתהליך השלום".



"הנשיא היה מאוד תקיף כאשר הדגיש בפני שני הצדדים שעליהם להפגין רצינות בגישתם למו"מ בעתיד, ולהכיר בכך שיהיה עליהם לעשות פשרות", אמר טילרסון. "כולם יהיו חייבים לעשות פשרות, והנשיא הפעיל לחץ רב עליהם ואמר להם שהגיע הזמן לחזור לשולחן הדיונים".





הדברים מתיישבים עם הדיווח הבוקר בעיתון הלונדוני בשפה הערבית אל חיאת, לפיו טראמפ אמר לאבו מאזן בפגישתם בבית לחם, כי בכוונתו להכריז תוך חודש על יוזמת שלום חדשהעל פי הדיווח, טראמפ עדיין שוקל את המתווה המדויק של היוזמה המדינית, אך ממה שמסתמן מדובר בשיחות ישירות לזמן מוגבל של בין שנה ל-16 חודשים. במהלך התקופה ינהלו מו"מ על סוגיות הסדר קבע נפרדות. כך, על פי טראמפ, ייבנה הסכם שלום כולל וסופי.