מפלגות העבודה ומרצ, בשיתוף עם ארגוני השמאל יוזמת ז'נבה, הקרן החדשה לישראל, עומדים ביחד, זזים, מחזקים את השמאל ברשת ועוד, יקיימו ביום שבת הקרוב החל מהשעה 20:00, עצרת שלום בכיכר רבין, שאליה מצפים שיגיעו אלפי משתתפים ומשתתפות תחת הסיסמה "שתי מדינות, תקווה אחת". במקביל לכך, אישרה היום (חמישי) המשטרה לפעילי ימין לקיים הפגנת נגד מול ההפגנה.



בהפגנת השמאל צפויים לנאום, בין השאר, ראשי מפלגות העבודה ומרצ, ראשי הארגונים המשתתפים, אנשי רוח המזוהים עם השמאל, האלוף במיל' נועם תיבון ופותנה ג'אבר. בנוסף לכך יופיעו בהפגנה להקות הבלקן ביט בוקס ולוס כפרוס, והזמרות אחינועם ניני ועלמה זוהר.



מארגני האירוע ציינו כי "מדובר באירוע המרכזי והמשמעותי ביותר שמקיים מחנה השלום לציון 50 שנה לכיבוש ולשליטה הישראלית בשטחים", והוסיפו כי "על רקע זה, ולאחר הצהרת הנשיא טראמפ על מחויבותו להשגת שלום, מעריכים מארגני ההפגנה כי המונים יגיעו לכיכר".



אחינעם ניני. תופיע בעצרת במוצ"ש. צילום: תךומר נויברג, פלאש 90
אחינעם ניני. תופיע בעצרת במוצ"ש. צילום: תךומר נויברג, פלאש 90



מנכ"ל שלום עכשיו, אבי בוסקילה אמר לקראת האירוע כי "נצא לרחובות בהמונינו כדי למחות על היעדר התקווה שמציעה לנו ממשלת הימין, על הכיבוש, על האלימות ועל הגזענות. זה הזמן שלנו לחזור לרחוב, ולהראות לנשיא טראמפ שיש בישראל מחנה גדול שתומך בשלום וקורא לסיים את הכיבוש והסכסוך בינינו ובין הפלסטינים. מכיכר רבין תצא קריאה חדה וברורה: כן לתקווה – לא לפחד, כן לשתי מדינות – לא למדינה אחת דו לאומית, כן לעתיד טוב יותר לישראל – לא לסיפוח ולהמשך השליטה על מיליוני פלסטינים בגדה",



הוא הוסיף כי בעקבות אישור הפגנת הימין, "אם מישהו עדיין מתלבט אם להגיע לכיכר, זה בדיוק הרגע להפנים שעלינו להגיע בהמונינו ולהראות לפעילי הימין הקיצוני שאנחנו לא נרתעים ולא מפחדים מהם".